Quedar en minoria, respectar i donar suport a la majoria.

Ahir, en la tercera assemblea de Sant Feliu en Comú Podem de Sant Feliu, vam aprovar un acord de govern amb ERC per als propers quatre anys. Culminàvem un procés exquisitament democràtic en què totes les persones a cada assemblea hem pogut dir la nostra opinió. En la primera assemblea, vam valorar el resultat de les eleccions i vam delegar en les cinc persones del grup municipal la responsabilitat d’una negociació en paral·lel amb ERC i amb el PSC. En la segona assemblea, la comissió negociadora va explicar l’estat de les converses amb uns i altres, i va demanar l’opinió de tothom. Jo vaig defensar sincerament el pacte amb el PSC: vaig fer una bona valoració del govern d’aquests darrers quatre anys, vaig posar en valor el fet que el PSC acceptés cedir dos anys d’alcaldia, vaig expressar el que jo entenia com a coherent amb el que havíem fet en moments anteriors i el risc que aquest canvi d'aliances pugui tenir conseqüències en el futur. Altres companys i companyes es van expressar en termes similars, i altres companys i companyes van exposar els seus arguments a favor d’ERC. En la tercera i darrera assemblea, el grup municipal va presentar un informe final en què manifestava les dificultats d'un acord amb el PSC i proposava l’acord amb ERC. Jo no comparteixo aquesta conclusió, però vaig votar a favor de la proposta que van presentar la Lídia, la Loren, la Mireia i els Manels: vull que en la seva responsabilitat tinguin tot el suport possible i, en concret, vull que tinguin el meu suport, vull que sàpiguen que hi confio per a la bona administració de l'acord que van proposar, al marge del que jo personalment opini. Tothom sap que he quedat en minoria, i tothom sap que sempre acceptaré les decisions de la majoria, i que sempre donaré suport als meus representants a l’ajuntament, als meus companys i companyes, a la meva alcaldessa.

L’acord és en clau local i no en clau de política general, tot i que òbviament coincidim en què caldrà una consulta per avançar en la solució al conflicte polític entre catalans i amb la resta de l’Estat que vivim al nostre país. Un acord polèmic i en clau local, com el que vam signar al 2011 amb CiU, que vaig explicar personalment en multitud d’actes en petit format als diferents barris. La Lídia i el grup municipal ja van avançar que faran ara el mateix: anar a tot arreu, explicar, escoltar, enraonar.

Ara, l’assemblea ha pres legítimament un acord democràtic, i el nou govern ha de començar a caminar. Jo, com a alcalde a punt de plegar, vull tenir una actitud de confiança en les companyes i els companys que agafen la responsabilitat que deixo. I com a ciutadà a punt de jubilar-me, a més de fer seguiment de les obres, faré seguiment que aquest acord no sigui un regal a qui aspira a crear fronteres, quan en la meva utopia social, en la meva militància política i en la meva responsabilitat institucional el que he pretès sempre és suprimir qualsevol barrera. Estic convençut, però, que els companys i les companyes de Sant Feliu en Comú Podem a l'Ajuntament no permetran que a la nostra ciutat es generi cap invisible barrera, cap invisible frontera.

Comentaris