Primer pas per eliminar aquest pas.


Després de diverses negociacions amb l'Àrea Metropolitana i l'Ajuntament de Sant Joan Despí, a la Junta de Govern Local d'avui, 29/11/17, hem aprovat el conveni i el projecte que millorarà enormement aquest pas tan impresentable, situat íntegrament en el terme municipal de Sant Joan Despí... però que és clau per a la mobilitat accessible per a tota la ciutadania (una dèria i una prioritat per a Iniciativa i Esquerra Unida), majoritàriament de Sant Feliu, que és la que més usa aquest pas.
Imatge extreta del web municipal. La línia vermella indica el límit de terme.

El que es farà és un pas en condicions d'uns 80 metres de llarg i un ample de 4,5 a 5 metres, la meitat per a ús de vianants i l'altra meitat com a carril bici, ben il·luminat i amb un pendent assumible per a les persones amb mobilitat reduïda. Aquest n'és el plànol:
Com dic al títol, aquest és el primer pas: el darrer serà molt avançat l'any que ve. M'explico.

La millora d'aquest pas és una obra licitada i feta per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que també ha redactat el projecte. Ara s'ha de sotmetre el projecte a exposició pública (dos mesos). Cap al febrer, si no hi ha al·legacions o esmenes, es licitarà l'obra i es valoraran les ofertes de les empreses interessades (cinc-sis mesos). Si tampoc hi ha esmenes o altres incidències, és previsible que les obres comencin al llarg de setembre i acabin al llarg de desembre.

Per acabar, vull aixecar una mica el zoom i tenir una perspectiva més àmplia, que estem treballant conjuntament amb l'Àrea Metropolitana i els ajuntaments de Sant Joan i de Sant Just. Hem parlat de l'indret encerclat en blau, però ja estem treballant en l'àmbit, molt més gran, encerclat en vermell.

Tenim dues rotondes separades per la via del tren, i que tenen un volum de circulació cada cop més important: les edificacions dels tres municipis més la futura implantació del miniestadi del Barça, amb molta afectació a Sant Feliu... però fora del terme municipal de la nostra ciutat. Estem treballant en acordar la planificació de la mobilitat en aquest punt, en la perspectiva d'unir les dues rotondes per sobre de la via, preveient també el trasllat de l'actual final de línia de la T3 del Trambaix, que és provisional fins que el tramvia es prolongui fins l'estació, per l'avinguda que sorgirà sobre les vies soterrades.  Connectar les rotondes i tenir un accés directe, fluïd i de gran capacitat a l'autopista, imprescindible per ordenar la mobilitat futura dels tres municipis.

Sona a llunyà, sona a difícil, però cal tenir sempre una mirada a llarg termini per assegurar que el primer pas, com aquest que explico avui, i cada pas que segueixi, vagin en la direcció que volem. Perquè, si una cosa ha de caracteritzar la política, és la definició, la deliberació i la decisió de les coses que volem que passin, i després l'exercici democràtic del poder perquè efectivament passin.

Comentaris