No, no és el tramvia de la Colau: és un transport públic millor per a 3 milions de persones.
Fa dos dies, el diari Ara entrevistava al candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch. Sembla que, per al candidat d'ERC, el debat que es produirà properament al ple de l'ajuntament barceloní és més un capritx personal d'una rival a qui desgastar al preu que sigui... que no la necessitat d'abordar amb rigor la configuració del transport públic de la capital i de la seva àrea metropolitana. Amb el simplisme que es reflecteix a la portada, ERC de Barcelona vol tancar irresponsablement, interessadament, les portes a això:
Crec sincerament que la negativa d'ERC Barcelona a millorar la mobilitat dels tres milions de persones que viuen a Barcelona, Sant Feliu, Sant Just, Sant Joan, Esplugues, Cornellà, l'Hospitalet, Badalona i Sant Adrià és un error monumental que només s'explica per la voluntat de desgastar i posar en dificultat al govern que presideix Ada Colau a poc més d'un any de les municipals de 2019. Un error que ho és també del conjunt dels grups municipals barcelonins que s'hi oposen per raons de tan poca volada. Un error també en clau metropolitana: Alfred Bosch és vicepresident de l'ÀMB i passa per davant la seva estratègia local a l'ajuntament barceloní a la seva responsabilitat com a governant metropolità.
Cal dir, insisteixo, que no és un error de tota ERC, sinó de l'estratègia local d'Alfred Bosch. Passa el mateix amb el PDeCat. Sense anar més lluny, ERC i PDeCat de Sant Feliu van presentar en el ple d'abril de 2016 (conjuntament amb nosaltres i el PSC), una moció que proposava: "Donar suport a l’articulació de les xarxes tramviàries a Barcelona, la connexió de les dues xarxes actuals del tramvia (Trambaix i Trambesòs), en base al traçat que es determini pels estudis que s’estan culminant i d'acord amb el PDI de la RMB 2011-2020 que estableix que en el període 2015 – 2020 s'ha d'abordar el projecte de connexió de les xarxes de tramvia.", amb només els dos vots en contra de Veïns i 19 vots a favor (pàgina 78 de l'acta del ple). Unanimitat pràcticament total, per tant, al ple de Sant Feliu en suport a la connexió dels tramvies per la Diagonal.
Pràctica unanimitat, per descomptat, no pel que digui o proposi el govern municipal de torn a Barcelona... sinó per l'evident millora que comporta la prioritat del transport públic per a tantíssima gent no només en termes de salut pública i qualitat de vida, sinó fins i tot d'optimització de la mobilitat i de reducció de temps de viatge.
La plataforma ciutadana Unim els Tramvies ho explica magníficament en aquest vídeo:
I deixeu-me acabar amb dues consideracions que vull destacar per la seva importància per a Sant Feliu. En primer lloc, l'aprovació -aviat farà un any!- del traçat directe de Sant Just a Esplugues per Laureà Miró, que reduirà en cinc minuts el temps del viatge fins a la Diagonal. En segon lloc, la represa del projecte del Trambaix a Sant Feliu a mesura que es confirmi el calendari del soterrament de les vies anunciat fa dos mesos pel ministre De la Serna. En pocs anys tindrem a l'estació, per tant, tramvia que ens porti a la Zona Universitària en 25 minuts i tren que ens porti a plaça Catalunya en 20 minuts. Aquest és el camí, i no n'hi ha cap altre, per prioritzar la mobilitat sostenible, la que vetlla pel clima, la qualitat de l'aire i la salut de les persones. La mobilitat, en definitiva, del segle XXI!
Espero que aquesta sigui, finalment, la decisió d'ERC i de la major part dels grups municipals de la nostra capital quan el tema es debati d'aquí a una setmana a la plaça Sant Jaume. Creuem els dits!!!
Comentaris