24/10/2011. Participació en el debat "Les hisendes municipals: gestió i actuació davant la crisi".

El dia 24 d'octubre vaig participar en una taula rodona d'alcaldes entorn l'impacte de la crisi en les hisendes municipals. La taula rodona la va organitzar la Fundació Ernest Lluch i en podeu trobar aquí un resum complet. Com vam destacar totes les persones que hi vam intervenir, feia una emoció especial parlar a la Fundació tan pocs dies després de l'anunci d'ETA de cessament de la seva "activitat armada", objectiu al qual va dedicar tants i tants esforços, i que li va costar la vida.

Hi vaig participar al costat dels alcaldes de Granollers, Barberà, Vilassar de Mar i Moià. El moderador, Manel Mas, antic alcalde de Mataró i diputat al Congrés, ens va demanar una intervenció "que no anés per les branques" i fugís de generalitats. Jo hi vaig fer una aportació que, més enllà de la necessària revisió de les competències locals i el finançament que els hauria de correspondre, planteja la necessitat de reforçar la funció social dels nostres equipaments públics per tal de fer-los efectivament accessibles a tothom, un recurs central per assolir els criteris d'equitat i igualtat d'oportunitats que vull impulsar des del govern municipal.

Deixo aquí la presentació en powerpoint que vaig projectar, que vaig explicar també en debatre les ordenances fiscals de l'any que ve al ple municipal i de la qual, amb més temps, parlarem en molts moments, en molts àmbits i amb moltes persones al llarg dels propers mesos.

Comentaris