S'han de fer pisos al camp de futbol de la Rambla per pagar el soterrament?
Algunes persones m'han comentat que el meu article anterior no s'acaba d'entendre. Vejam si amb aquest escrit m'explico una mica millor.
En el tema del soterrament hi ha tres aspectes claus:
1) el projecte del soterrament, de l'obra ferroviària pròpiament dita,
2) el finançament del soterrament, i
3) el projecte d'urbanització de la superfície, que permetrà una remodelació a fons del centre de la nostra ciutat.
Quin és l'estat de tots tres temes, des del nostre punt de vista i amb la informació de què disposem (malauradament i injustificablement escassa)?
1) Pel que fa al projecte (actualment se n'ha aprovat l'estudi informatiu previ), la nostra coalició hi està plenament d'acord. Només hi vam presentar una esmena (conjunta amb ERC i PP) perquè , en el futur, s'hi pugui fer transbordament directament amb el metro. És un tema que, espero, es reculli en el projecte definitiu.
3) Pel que fa a la urbanització de la superfície, en teoria en el ple del mes de març (d'aquí a divuit dies) s'han de prendre acords en el ple sobre intencions i plànols que ni tan sols hem vist en esborrany. En teoria, s'hi debatrà el que es diu "avenç de planejament" de la modificació del PGM. No sé si hi estem d'acord o no, perquè no sé què és el que es debatrà. Serà el primer pas de la tramitació municipal. Després n'hi haurà dos més: l'aprovació inicial i el corresponent període d'exposició pública perquè tothom pugui fer les seves preguntes o aportacions i, posteriorment, l'aprovació provisional. Posteriorment, l'aprovació definitiva l'haurà d'aprovar la Generalitat. En aquesta situació es troba, per exemple, l'altra modificació de planejament polèmica a Sant Feliu, la que afecta al Mas Lluí.
En aquest tema, recordo el que es recull en la pàgina 15 del nostre darrer programa electoral:
- concurs públic per determinar la urbanització de la superfície, incloent el tram final del carrer Constitució i el pas del Trambaix.
- treballarem perquè els criteris del concurs públic tinguin el màxim consens polític i social.
- aquest concurs públic ha de potenciar un nou centre de ciutat, amb sòl per a equipaments i habitatge protegit, equilibrant residència, comerç. oci i serveis.
2) Pel que fa al finançament, ICV i EUiA treballarem per millorar l'acord que vam signar, com he explicat a l'article anterior, al juny de 2006. La raó per defensar la millora d'aquell acord és clara: al 2006, ni teníem nou Estatut, ni traspàs de rodalies a la Generalitat, ni compromís d'inversió de l'Estat a rodalies de BCN per valor de 4.000 milions d'euros d'aquí a l'any 2015.
En aquests moments, doncs, és possible que aflorin dues posicions polítiques clarament enfrontades. I és possible que aflorin ja en el proper ple del mes de març.
D'una banda, és probable que PSC i CiU presentin un avenç de planejament en què es requalifiqui el sòl d'equipaments entorn de la via del tren (sobretot el camp de futbol de la Rambla) per construir-hi pisos en una quantitat i a un preu que permeti a l'Ajuntament el pagament d'entre el 20% i el 30% de l'obra ferroviària.
De l'altra, ICV-EUiA ens oposarem a aquesta requalificació urbanística. Defensarem que tot el soterrament es financiï amb el Pla de Rodalies de BCN del Ministeri de Foment, i defensarem que tot el sòl públic entorn de les vies del tren (inclòs el camp de futbol) es destini a la transformació urbanística de Sant Feliu, en un projecte seleccionat mitjançant concurs públic, aprovat amb el màxim consens ciutadà i polític possible i amb una prioritat clara per a la creació de patrimoni públic (habitatge, espais lliures i equipaments).
Aquest és el debat central de la nostra ciutat en els propers mesos: què hem de fer amb el camp de futbol de la Rambla i com ho hem de decidir? Qui s'estimi Sant Feliu, haurà d'informar-se i tenir opinió sobre el tema. Algunes entitats ja s'han començat a mobilitzar sobre el tema, com es pot veure en la pancarta que l'Associació de Veïns Roses-Castellbell ha penjat davant mateix de l'estació.
Aquest debat serà, també, l'enèssim reflex de la confrontació legítima i democràtica entre el govern de PSC i CiU i nosaltres: a) sobre quin Sant Feliu volem i b) sobre com hem de construir el Sant Feliu que volem.
En el tema del soterrament hi ha tres aspectes claus:
1) el projecte del soterrament, de l'obra ferroviària pròpiament dita,
2) el finançament del soterrament, i
3) el projecte d'urbanització de la superfície, que permetrà una remodelació a fons del centre de la nostra ciutat.
Quin és l'estat de tots tres temes, des del nostre punt de vista i amb la informació de què disposem (malauradament i injustificablement escassa)?
1) Pel que fa al projecte (actualment se n'ha aprovat l'estudi informatiu previ), la nostra coalició hi està plenament d'acord. Només hi vam presentar una esmena (conjunta amb ERC i PP) perquè , en el futur, s'hi pugui fer transbordament directament amb el metro. És un tema que, espero, es reculli en el projecte definitiu.
3) Pel que fa a la urbanització de la superfície, en teoria en el ple del mes de març (d'aquí a divuit dies) s'han de prendre acords en el ple sobre intencions i plànols que ni tan sols hem vist en esborrany. En teoria, s'hi debatrà el que es diu "avenç de planejament" de la modificació del PGM. No sé si hi estem d'acord o no, perquè no sé què és el que es debatrà. Serà el primer pas de la tramitació municipal. Després n'hi haurà dos més: l'aprovació inicial i el corresponent període d'exposició pública perquè tothom pugui fer les seves preguntes o aportacions i, posteriorment, l'aprovació provisional. Posteriorment, l'aprovació definitiva l'haurà d'aprovar la Generalitat. En aquesta situació es troba, per exemple, l'altra modificació de planejament polèmica a Sant Feliu, la que afecta al Mas Lluí.
En aquest tema, recordo el que es recull en la pàgina 15 del nostre darrer programa electoral:
- concurs públic per determinar la urbanització de la superfície, incloent el tram final del carrer Constitució i el pas del Trambaix.
- treballarem perquè els criteris del concurs públic tinguin el màxim consens polític i social.
- aquest concurs públic ha de potenciar un nou centre de ciutat, amb sòl per a equipaments i habitatge protegit, equilibrant residència, comerç. oci i serveis.
2) Pel que fa al finançament, ICV i EUiA treballarem per millorar l'acord que vam signar, com he explicat a l'article anterior, al juny de 2006. La raó per defensar la millora d'aquell acord és clara: al 2006, ni teníem nou Estatut, ni traspàs de rodalies a la Generalitat, ni compromís d'inversió de l'Estat a rodalies de BCN per valor de 4.000 milions d'euros d'aquí a l'any 2015.
En aquests moments, doncs, és possible que aflorin dues posicions polítiques clarament enfrontades. I és possible que aflorin ja en el proper ple del mes de març.
D'una banda, és probable que PSC i CiU presentin un avenç de planejament en què es requalifiqui el sòl d'equipaments entorn de la via del tren (sobretot el camp de futbol de la Rambla) per construir-hi pisos en una quantitat i a un preu que permeti a l'Ajuntament el pagament d'entre el 20% i el 30% de l'obra ferroviària.
De l'altra, ICV-EUiA ens oposarem a aquesta requalificació urbanística. Defensarem que tot el soterrament es financiï amb el Pla de Rodalies de BCN del Ministeri de Foment, i defensarem que tot el sòl públic entorn de les vies del tren (inclòs el camp de futbol) es destini a la transformació urbanística de Sant Feliu, en un projecte seleccionat mitjançant concurs públic, aprovat amb el màxim consens ciutadà i polític possible i amb una prioritat clara per a la creació de patrimoni públic (habitatge, espais lliures i equipaments).
Aquest és el debat central de la nostra ciutat en els propers mesos: què hem de fer amb el camp de futbol de la Rambla i com ho hem de decidir? Qui s'estimi Sant Feliu, haurà d'informar-se i tenir opinió sobre el tema. Algunes entitats ja s'han començat a mobilitzar sobre el tema, com es pot veure en la pancarta que l'Associació de Veïns Roses-Castellbell ha penjat davant mateix de l'estació.
Aquest debat serà, també, l'enèssim reflex de la confrontació legítima i democràtica entre el govern de PSC i CiU i nosaltres: a) sobre quin Sant Feliu volem i b) sobre com hem de construir el Sant Feliu que volem.
Comentaris