SOS a algun blogger amic!

Amigues, amics,
He arribat al límit dels meus coneixement en aquest món de la blogosfera... he de confessar que em cal un copet de mà i que serà benvinguda tota ajuda.
M'agradaria:
1) crear dos blogs nous (d'educació i de genealogia), traslladant els escrits que sobre aquests temes tinc en el meu bloc actual, sense haver de copiar-los de nou
2) saber posar presentacions de powerpoint en els blogs
3) saber posar-hi algun tall de veu o una cançó,
4) saber posar-hi vídeos (suposo que m'he de donar prèviament d'alta al youtube, no?)
Gràcies!!!

Comentaris

Anònim ha dit…
hola,
mmmm
- traslladar els escrits: acabaràs abans si els copies...
-presentacions de power points: és més sencill pasar-les al windows movie maker, quan el treballis veuràs que es com un power point fins i tot més senzill, així els pots pujar al youtube i penjar-ho aquí.
-talls de veu o canço no et puc ajudar... ho desconec...

-lo del youtube, per pujar videos teus si has d'estar registrat, però si només vols pujar vídeos que ja estan al youtube és molt senzill.
Entra a qualsevol vídeo, veuràs que a la info que surt a la dreta tens dos informacions: una posa "url" que es la direcció normal, i altra posa "embed". Has de copiar tota la direcció que surt a la casilla "embed" i copiarla al text del blog.
Veuràs que et surt en llenguatge html (comença per "<" i acaba amb ">") posant això ja et surt directament.

Espero que t'hagi estat d'ajuda...

pd: als anònims que deien tant de la crispació, quan no hi estic d'acord comento el que no m'agrada, quan es demana ajuda és igual si ets d'ICV i jo del PSC o com sigui.. es dona.

Això es la política, no una qüestió de treure partit de les coses... no som mala gent, només gent compromesa que lluita pel que pensa...
si poguèssim fer entendre això a la població potser l'abstenció disminuiria. no?
Amable Pallisé ha dit…
Hola company.
He sentit el teu crit d’ajuda i intentaré donar-te un cop de ma. Però que consti que soc autodidacta i que els meus coneixements son bastant limitats. Però si no trobes ningú més il·lustrat, hauràs de conformar-te amb la meva ajuda.
Ara és molt tard i demà he de treballar, però en el transcurs d’aquesta setmana hem comprometo a compartir alguns dels meus escassos i humils coneixements.
Fins aviat.
Benvolguts companys, mercès! Fermí, he entrat en el teu bloc i ja m'agradaria a mi tenir els meus coneixements tan "limitats" com els teus.
Novament, gràcies!
Amable Pallisé ha dit…
Hola de nou.
No soc Fermí, soc el seu germà petit però no importa, doncs tot queda a la familia.
Espero que demà et pugui enviar alguna cosa per que vagis fent "boca".
Salutacions
Amable Pallisé ha dit…
En quant al vídeos:
No cal donar-se d’alta. En el YouTube, només cal que busquis el vídeo que desitgis + Buscar, per exemple, Acte ICV Tivissa, quan t’aparegui, el visualitzes i només cal que segueixis els següents passos:

1-A la part de la dreta del vídeo t’apareixen dos etiquetes: URL i Insertar amb uns codis htlm cadascuna. El primer codi és per posar el video al teu blog com un enllaç (on “clikan” d’amunt la paraula o foto amb que ho hagis enllaçat, s’et obriria la pàgina del YuouTube amb el vídeo en questió). La segona és per inserir el vídeo directament al teu blog. Còpia el codi de l’etiqueta "Insertar" al portapapers amb el botó dret del ratolí (seleccionar+clik boto de la dreta+copiar).
2-En el teu blog, en el modo creació d’entrades i en la pestanya superior esquerra on hi diu “Edición de HTLM” seleccionada, enganxes el que t’ens copiat en el portapapers (botó dreta ratolí+pegar)
3-Fet això selecciones la pestanya superior de la dreta on hi diu Redactar i, si vols, pots posar-lo a la dreta o al centre, doncs per defecte sempre te’l alinea a l’esquerra. Selecciones el video inserit (clikan d’amunt el requadre blanc que t’apareix, doncs la imatge del vídeo no es veurà)+clik a l’icona de selección al centro o a la dreta de la barra superior. No te massa importància, doncs degut a les dimensions del vídeo, quasi bé no és nota si està alineat aquí o allà.
4-En el cas que vulguis inserir el vídeo juntament amb text, l’hauràs de inserir al començament o al final d’aquest. Amb la pestanya Redactar seleccionada, escrius el text. Fet això, selecciones la pestanya “Edición de HTLM” i enganxes el codi. O, a l’inrevés, amb la pestanya de “Edición de HTLM” enganxes el codi i, desprès, selecciones la pestanya “Redactar” i escrius el text.

Per posar-lo com un enllac. Per exemple: enllaçant-lo a la paraula "aquí".

1- Amb la pestanya Redactar activa. Selecciones la paraula “aquí” i seguidament clikes la icona Vínculo de la barra superior, se’t obrirà una finestra amb dos etiquetes: “Tipo” i “URL”. A la de URL, borres el que t’hi apareix i enganxes el codi de l’etiqueta de YouTube on hi diu URL i que hauràs copiat previament

NOTA: És possible fer més petit el vídeo. Però això ja t’ho explicaré més endavant, quan “dominis” el que t’he explicat. Si tens algun dubte o problema, deixem un comentari en el blog o enviem un correu mitjançant la bústia de la part superior de la barra lateral del meu blog.
Et recomano (jo ho he fet) obrir un blog només per fer experiments i si et funcionen, els apliques on correspongui.

Salutacions.
Amable Pallisé ha dit…
M'he deixat de dir-te que si el que vols es pujar els teus propis videos per després copiar-los al teu blog, doncs sí, tens d'estar registrat. No és massa complicat, malgrat que està en anglès (i jo no en tinc ni idea), jo ´'he n'he sortit.
Amable Pallisé ha dit…
En quant a arxius de musica o de veu (podcasting) :

1.- Existeixen varis llocs a la xarxa que et permeten inserir arxius so al teu lloc web. Jo he utilitzat el BooMP3 que és un servei gratuït d’allotjament d’arxius online que trobo que està molt be i que és molt sencill d’utilitzar. La seva adreça és http://boomp3.com/ . Per conèixer els passos a seguir a l’hora de donar-te d’alta i demés, llegeix el contingut en aquesta adreça http://decsai.ugr.es/~btmca/practica1.html i més concretament en aquesta http://blog.educastur.es/ayuda/insertar-podcasts-de-boomp3com/ que, malgrat que t’ho explica per inserir el potcasts de BooMP3 en un blog que no és de Blogger, els passos son quasi bé els mateixos. Només tens de canviar, en el pas on et diu com fer-ho per inserir el codi HTLM, i fer-ho com si és tractés d’inserir un vídeo de YouTube, seguint els passos que t’explico en el comentari anterior a partir del punt 2.

Pots mirar aquesta entrada del meu bloc on el tinc inserit al peu de la foto i veure com queda http://amable-bloc.blogspot.com/2007/04/existeix-torrente.html

P.D.: Recordo que vaig tenir alguna mena de problema quan el vaig inserir però finalment, retocant el codi, ho vaig solucionar. Si tens algun problema m’ho fas saber.

2.- També pots visitar aquesta pàgina http://www.radioblogclub.com/ on pots buscar la cançó o music en questió en la seva base de dades existent i, si la té, enganxar-la al blog seguint el mateix sistema abans esmentat (copiar el codi HTLM i enganxar-lo).
En aquesta pàgina també has de registrar-te i et permet configurar el color de fons de les cançons que enganxes. Es veu com els que jo tinc enganxades en la part superior de la barra lateral del meu blog i que conformen els colors de la bandera de la “niña bonita”, de la República.
P.D.: No ho recordo, però crec que has d’esperar un missatge de confirmació que t’envia la pàgina web al teu correu.

Salut.
Moltssimes gràcies, Amable!!!
Ja tinc una mica més de món per córrer, amb la inserció de música i de videos!!! Ara em falta aprendre a inserir presentacions de powerpoint, però el primer anònim em va donar alguna pista que suposo que sabré seguir.
MOLTÍSSIMES GRÀCIES, COMPANYS!!!