Aquest juliol, millores a la plaça de l'Estació.
Començo aquest escrit amb una imatge de la plaça de l'Estació (llavors "del Ejército") un cop urbanitzada el 1964. Ha plogut molt en 50 anys, i aquella plaça que llavors estava en un extrem de Sant Feliu ara és al bell mig, i la circulació i el moviment és enormement superior al que es desprèn d'aquesta imatge, dipositada al nostre Arxiu:
La plaça de l'Estació avui té problemes de mal estat i de funcionament. El mal estat és una evidència en alguns trams de voreres i, sobretot, en l'asfaltat i la pintura del paviment. Els problemes de funcionament són de dos tipus: d'accessibilitat per a cadires de rodes, persones amb mobilitat reduïda o cotxets de nens, i de seguretat en diversos punts de creuament de la plaça, especialment des del passeig Nadal o el Parc Nadal.
Aquests són, justament, els temes que volem resoldre amb les millores que tindran lloc en els propers dies, i que intento explicar en els dos plànols que adjunto: el primer (amb números) és l'estat actual de la plaça i el segon és l'estat futur un cop s'hagin fet les obres:
Punt 1: No es veu a la imatge, però l'andana del costat de l'estació no està adaptada per a cadires de rodes. Les persones amb cadira que vénen des del pas a nivell, han de fer una volta molt gran per poder accedir a l'estació. Aquest punt es resoldrà amb les obres.
Punt 2: Es desplaçarà el pas zebra que va des del passeig i el Parc fins a l'estació. Es milloraran les adaptacions a les voreres i se separarà el pas zebra del gir dels cotxes a la plaça, millorant-ne la seguretat.
Punt 3: Com acabo de dir, se separa el pas zebra del gir dels cotxes, facilitant la circulació de vehicles i autobusos a la plaça.
Punt 4: Aquí hi ha un gual en vorera que no té sentit, i els passos per a cadires de rodes són d'una amplada i un pendent molt just, que en dificulta el moviment.
Punt 5: L'illeta central continuarà funcionant com a centre de plaça entorn del qual es distribuirà la circulació de cotxes i autobusos. Mantindrà l'actual arbrat i serà de forma arrodonida i de dimensions més petites. Permetrà un millor ús de la plaça en els moments en què, sobre tot a la Fira i a les Festes de Tardor, té un important ús ciutadà.
Punt 6: Tota la plaça, en l'àmbit de color gris, serà asfaltada de nou. La senyalització horitzontal (és a dir, la pintada a terra) també serà tota nova. Es revisarà també tota la senyalització vertical.
Crec que són petites grans millores, que començaran a la segona quinzena de juliol i tindran una durada total màxima de tres setmanes. Els cartells informatius de l'Ajuntament informaran de les afectacions al trànsit en aquest període de temps.
I deixeu-me acabar com he començat: amb fotos antigues de la plaça (totes de l'Arxiu Municipal i Comarcal), i amb una foto de l'andana de l'estació, de fa seixanta anys, en què surten els meus pares.
La plaça de l'Estació avui té problemes de mal estat i de funcionament. El mal estat és una evidència en alguns trams de voreres i, sobretot, en l'asfaltat i la pintura del paviment. Els problemes de funcionament són de dos tipus: d'accessibilitat per a cadires de rodes, persones amb mobilitat reduïda o cotxets de nens, i de seguretat en diversos punts de creuament de la plaça, especialment des del passeig Nadal o el Parc Nadal.
Aquests són, justament, els temes que volem resoldre amb les millores que tindran lloc en els propers dies, i que intento explicar en els dos plànols que adjunto: el primer (amb números) és l'estat actual de la plaça i el segon és l'estat futur un cop s'hagin fet les obres:
Punt 1: No es veu a la imatge, però l'andana del costat de l'estació no està adaptada per a cadires de rodes. Les persones amb cadira que vénen des del pas a nivell, han de fer una volta molt gran per poder accedir a l'estació. Aquest punt es resoldrà amb les obres.
Punt 2: Es desplaçarà el pas zebra que va des del passeig i el Parc fins a l'estació. Es milloraran les adaptacions a les voreres i se separarà el pas zebra del gir dels cotxes a la plaça, millorant-ne la seguretat.
Punt 3: Com acabo de dir, se separa el pas zebra del gir dels cotxes, facilitant la circulació de vehicles i autobusos a la plaça.
Punt 4: Aquí hi ha un gual en vorera que no té sentit, i els passos per a cadires de rodes són d'una amplada i un pendent molt just, que en dificulta el moviment.
Punt 5: L'illeta central continuarà funcionant com a centre de plaça entorn del qual es distribuirà la circulació de cotxes i autobusos. Mantindrà l'actual arbrat i serà de forma arrodonida i de dimensions més petites. Permetrà un millor ús de la plaça en els moments en què, sobre tot a la Fira i a les Festes de Tardor, té un important ús ciutadà.
Punt 6: Tota la plaça, en l'àmbit de color gris, serà asfaltada de nou. La senyalització horitzontal (és a dir, la pintada a terra) també serà tota nova. Es revisarà també tota la senyalització vertical.
Crec que són petites grans millores, que començaran a la segona quinzena de juliol i tindran una durada total màxima de tres setmanes. Els cartells informatius de l'Ajuntament informaran de les afectacions al trànsit en aquest període de temps.
I deixeu-me acabar com he començat: amb fotos antigues de la plaça (totes de l'Arxiu Municipal i Comarcal), i amb una foto de l'andana de l'estació, de fa seixanta anys, en què surten els meus pares.
Aproximadament 1913. |
Aproximadament 1934 |
Aproximadament 1962 |
1955. |
Comentaris