"Si visqués a Catalunya, votaria Ernest Urtasun". Ska Keller, candidata dels Verds europeus a la presidència de la Comissió Europea.

El proper 25 de maig és una data clau pel futur d’Europa amb les eleccions europees més importants de la nostra història. En primer lloc, perquè els darrers 5 anys les institucions europees, amb una majoria de populars, socialdemòcrates i liberals, han gestionat la crisi de forma nefasta, amb unes polítiques injustes que han trencat el somni europeu, pensant més en el poder econòmic i financer que no pas en la ciutadania. Per això hem de llençar un missatge claríssim: volem fer fora a la troika i aturar l’austeritat.

En segon lloc, aquestes eleccions són especialment importants perquè s’escollirà un Parlament Europeu amb més poder que mai. La majoria parlamentaria serà la que escollirà el president o presidenta de la nova Comissió Europea. Desprès de rebre el suport de la ciutadania Europea en un procés de primàries obertes, jo em presento a aquestes eleccions, com a candidata per presidir la Comissió. Així ho he explicat aquests dies de campanya per tota Europa i a Catalunya el primer cap de setmana de campanya, al costat de la gent d’ICV-EUiA i del seu candidat Ernest Urtasun.

No és, ni molt menys, la primera vegada que estic fent costat a l’Ernest. Desprès d’anys de treballar conjuntament a nivell europeu, a l’any 2005, l’Ernest i jo vam compartir la co-coordinació de la FYEG, les joventuts del Partit Verd Europeu. Gràcies a tots aquests anys compartint projecte polític amb l’Ernest he pogut conèixer millor la realitat de Catalunya, la crisi social que es pateix, els problemes ambientals, la seva cultura i el gran repte democràtic que suposa l’exercici del dret a decidir. Ho vaig dir a la meva visita a Barcelona i al debat televisat amb la resta de candidats, si sóc escollida presidenta de la Comissió donaré ple suport a l’exercici del dret a decidir a Catalunya i el meu recolzament perquè es faci la consulta del 9 de Novembre. Un compromís clar que no ha adquirit ningú més.

Em presento a presidir la Comissió Europea perquè vull una Europa més democràtica, més social i que defensi el medi ambient. Som europeistes i creiem que la millor manera de ser-ho avui és ser euroinsubordinats, canviant tot el funcionament de la UE. També amb unes polítiques radicalment diferents: defensar i promoure drets i llibertats i invertir enlloc de retallar. Volem crear ocupació de qualitat, canviant el model cap a una economia verda. Per fer-ho necessitem recuperar el control de l’economia, regulant els mercats financers i promovent una prosperitat compartida i sostenible. Crec que és urgent posar fi a un model especulatiu i explotador dels recursos naturals, que a Catalunya s’ha patit tant amb la bombolla immobiliària com amb projectes faraònics de gran impacte ambiental.

El proper 25 de maig demano el vot per a una Europa més democràtica, social i ecològica. A Catalunya només hi ha una candidatura que comparteixi el meu compromís, que és la d’ICV-EUiA. Per això no en tinc cap dubte, si visqués a Catalunya votaria a Ernest Urtasun.

Ska Keller.

www.catalanyaplural.cat, 23 de maig de 2014.

Comentaris