En els 100 anys dels Padres, una foto del curs 1966-67.

Aquesta és la classe d'Ingreso B del curs 1966-67. Ara fa 46 anys, el curs 54è de la congregació de Sant Pere ad Víncula, els Padres, a la nostra ciutat.

La mestra era la señorita Laura, no en sé el cognom. Era la germana de la señorita Rosita, del curs anterior, on anava el meu germà Lluís.

Aquesta era la meva classe quan tots teníem 9 o 10 anys. Molts dels que surten a la foto, jo diria que gairebé la majoria, encara viuen a Sant Feliu. Alguns, malauradament, han mort. A alguns els continuo veient sovint, a altres els he perdut la pista. Us proposo que els identifiqueu: dono els cognoms per ordre alfabètic, però no es corresponen amb el número que tenen a  la foto difuminada inferior.

Fila posterior (de l'1 al 8):
Marcó
Mas
Massana
Mayoral
Rosado
Sánchez Martín
Sánchez Rodríguez
Urgellés

Fila de peus (del 9 al 16):
Nicolau
Peredavid
Picón
Prats
San José
Torres
Vallès
Vilar

Fila de genolls (del 17 al 24):
Molins Grau
Olona
Rueda
Sánchez Cabrera
Sánchez Ribas
Suñé
Torrano
Vélez

Fila asseguts (del 25 al 31):
Macià
Margarit
Miquel
Molins Campos
Nouvilas
Pascual
Vergés

He fet dos altres escrits sobre els Padres. En aquest, hi vaig penjar dues còpies del curs anterior, 65-66. En l'altre, vaig fer un extens escrit sobre la meva pròpia trajectòria als Padres i sobre dos persones contraposades que, en els moments durs de la Guerra i la postguerra, van treballar compromesos fins al moll de l'os amb l'educació dels infants: l'anarquista Antoni Amigó i el padre Eustasio.

Aquí trobareu la pàgina web que la mateixa escola ha fet amb motiu del seu centenari.

En tot cas, 100 anys de presència a la nostra ciutat, una dilatadíssima tasca que ha format generacions i generacions de nosaltres, molts santfeliuencs i algunes santfeliuenques a qui el pas pels Padres, sens dubte, ens ha marcat. En el meu cas, amb més llums que ombres, i vull tornar a aprofitar aquest escrit per agrair-ho.

Comentaris