Planificar l’acció de govern amb les entitats i la ciutadania: PAM, inversions, equipaments.

Aquest dissabte començarà un procés que, fins al mes de juny, ens ha de permetre presentar i debatre les principals actuacions de govern d’aquest mandat amb totes les persones i entitats que hi estiguin interessades.

Els tres elements que volem sotmetre a debat i participació de la ciutadania d’aquí al juny són els següents:
  • el pla d’actuació del mandat (PAM) 2012-2015,
  • el pla d’inversions del mandat 2012-2015,
  • el mapa d’equipaments 2012-2020

Entre febrer i març de 2012: PAM i pla d’inversions.

El PAM explicita i distribueix en el temps els objectius del govern de la ciutat. Ha de partir, en conseqüència, dels compromisos que els partits que formem el govern vam adoptar en els nostres programes i vam reflectir en l’acord de govern que vam subscriure ICV-EUiA-ISF i CiU el 7 de juny de l’any passat. Un acord que vam estructurar en cinc grans apartats: participació, equitat, ciutadania, urbanisme i espai públic, i que volem completar i concretar amb la participació de la ciutadania.

El pla d’inversions preveu les grans obres que hi ha d’haver a la nostra ciutat en els propers 4 anys. Obres que afecten tant a l’espai públic com als equipaments municipals, i que han de preveure tant l’obra nova com el manteniment del que ja existeix a la nostra ciutat. El pla d’inversions s’ha d’elaborar tenint en compte les disponibilitats pressupostàries de l’Ajuntament (aproximadament 5 milions d’euros a l’any) i que una part ja ha estat acordada en el pressupost de 2012.

Per elaborar el PAM i el pla d’inversions hem previst formats i moments diversos, i a l’abast de les possibilitats de totes les persones que s’hi vulguin implicar:
  • En parades al carrer en els vuit barris de la ciutat, segons el calendari que es pot descarregar aquí.
  • En un acte públic al Palau Falguera, amb l’únic requisit d’inscripció prèvia per poder-ne organitzar bé el funcionament. L’acte serà el 10 de març.
  • Recollint i lliurant posteriorment aquest díptic en els equipaments municipals,
  • Per internet, en aquesta adreça web i en aquest facebook.

Entre març i juny de 2012: mapa d’equipaments.

Des de fa mesos, i mitjançant un conveni amb la Diputació de Barcelona, un equip de professionals està elaborant l’inventari d’equipaments que té la nostra ciutat en els àmbits següents: cultura, educació, esports, salut, serveis socials, equipaments cívics de caràcter general, equipaments específics per a joves i gent gran. Aquest inventari s’ha confrontat amb dos elements de caràcter estadístic: l’evolució previsible de la població al nostre municipi i els estàndards o xifres de referència que la Generalitat preveu per a cada municipi en funció del seu nombre d’habitants i del tipus d'equipament.

La presentació pública del nostre llistat d’equipaments i la seva comparació amb els estàndards de referència amb què ens hem d’avaluar es presentarà el mateix dia 10 de març en l’acte públic del Palau Falguera de què he parlat anteriorment.

A partir del 10 de març, hi haurà trobades amb les entitats i les associacions de veïns de la nostra ciutat, per tal d’anar fent possible una visió a mig i llarg termini de les necessitats de la nostra ciutat i de construir un horitzó dels equipaments i serveis que volem tenir i prioritzar per al nostre futur.

Els temes que haurem d’abordar són molts, diversos i d’una gran rellevància: quin és el l’horitzó que volem en termes de cultura (teatre, museu, biblioteca, etc)? en termes d’atenció a la gent gran (residències, habitatge assistit, etc)? en termes de sanitat (ens cal o no un tercer ambulatori, etc)? en termes d’educació (ens cal o no un tercer institut, on ubicar definitivament l’Escola de Persones Adultes, etc)? en termes d’esports (ens cal o no una segona piscina coberta, etc)? en termes de joventut (sabem que ens cal un nou Casal de Joves, però... amb quines característiques? on?, etc) I haurem d’analitzar també si el nivell d’ús dels equipaments existents és el que volem o si tenen marge d’optimització i millora: quin és el millor ús per a la Nau de les Sedes? traiem tot el profit de la Sala Ibèria o el Palau Falguera?

Després de tres mesos de treball, cap a mitjans de juny preveurem un altre acte públic al Palau Falguera, de posada en comú i debat final dels nostres objectius com a ciutat en matèria d’equipaments públics municipals.


Governar AMB la gent: un compromís central de l’equip de govern.

Tenim per davant, doncs, tres decisions de gran importància que el ple municipal haurà de debatre i aprovar. Dos al ple de març (PAM i inversions) i una al ple de juny o màxim juliol (mapa d’equipaments).

Decisions d’aquesta envergadura es poden prendre amb diferents procediments. El nostre és molt clar: si simplement representem a la ciutadania i en cap cas la substituïm, decisions d’aquesta importància les hem de prendre AMB la ciutadania, en cap cas al marge (i molt menys en contra!) de les entitats i persones amb qui volem construir el present i el futur de Sant Feliu.

T’animo, per tant, i sincerament, a participar-hi!

Comentaris

jordi barroso ha dit…
Acabo de respondre el qüestionari de participació.
Trobo que algú no ha entés a què estem jugant.
El qüestionari sembla un acudit. Qui pot dir que no està d'acord amb el que es proposa?
Del que es tracta, penso, és de saber què pensa la gent sobre els diferents temes. M'he fet un fart de marcar la primera opció de tots els punts.
No sé què falta, però falta alguna cosa. O ja és el que volíem.

Salutacions
Jordi B.