dimecres, 22 d’agost de 2012

Fins a l'últim cèntim dels que l’Ajuntament va ingressar i gastar el 2011: transparència total en la gestió de la hisenda municipal. (2/2)

En l'escrit anterior, vaig presentar els grans números de la gestió pressupostària i de la situació econòmica municipal a 31 de desembre de 2011.

En aquest, m'agradaria obrir un debat sobre aquests aspectes, donant prèviament més informació sobre la gestió pressupostària de l'any passat i la seva relació amb els tres anteriors.

Pel que fa als ingressos:

Pel que fa a les despeses:

Els quadres són petits i de difícil lectura, però aquí adjunto els documents que n'han estat l'origen:
Com deia a l'inici del meu escrit anterior, parlar de diners és difícil, però és necessari. Són a més, hi insisteixo, diners de tothom i tothom té dret a saber què hi ha al darrera de cadascun dels números que aquí es presenten. Quina millor ocasió que poder parlar-ne directament amb l'alcalde?

Deixa aquí, si ho vols, la teva pregunta, comentari, valoració o proposta:

2 comentaris:

V ha dit...

O sea, que de esos 1,66 millones hay ¡600.000! de los que hay que hacerse cargo porque alguien los contabilizó mal. Es inaudito. Pero más inaudito aún es que no se hayan depurado responsabilidades: ¿dónde están los responsables de este despropósito? ¿van a responder por esto? ¿qué se va hacer con los que han propiciado este error a nivel técnico, y los que lo han permitido a nivel político? Yo le respondo: nada. Luego os doléis muy mucho acerca del descrédito de la pública en general, y de la clase política y funcionarial en particular, pero a la hora de la verdad no pasa nada. Nada de nada.

Este post suyo huele a aviso para navegantes, un aviso que vaticina de manera velada muy malas noticias para algunos trabajadores (que en aras del ‘saneamiento’ se prescindirá de ellos) y para la ciudadanía en general, que ya no podrá contar con los servicios de que se prescindan. De esos 600 mil euros nos vamos a acordar unos y otros, despedidos y deshauciados, todos, excepto aquellos que se permitieron un desliz así en su trabajo. Y que estoy seguro, volverían a cometer dada la permisividad y poca profesionalidad que hay en su entorno: como siempre, el error impune fruto de la incompetencia, la vagancia o la desidia de unos pocos lo sufrirán otros muchos (¿Bankia, alguien?).

Tome buena nota porque esta situación no es exclusiva de determinados colores, filias ni fobias, sino que es un mal endémico cada vez más frecuente, y ante el que espero tenga los ojos bien abiertos como responsable último de nuestro dinero. Acuérdese de esos 600 mil euros y sus consecuencias cuando aplique sin temblarle el pulso este futuro ‘saneamiento’.

Jordi San José i Buenaventura. ha dit...

Benvolgut,
En la comptabilització dels ingressos pendents de cobrament, els serveis econòmics municipals han de fer els informes corresponents, però la decisió si una quantitat pendent es comptabilitza finalment com a cobrable o no, no correspon als tècnics sinó als càrrecs electes. Normalment, no hi ha contraposició de visions, però pot ser que sí. En aquest sentit, i com va dir l'actual regidor d'Hisenda,Sr. Carrión, a l'anterior regidora d'Hisenda, Sra. Borrell, els tècnics municipals ja van posar en coneixement que, en el compte general de 2010, s'haurien hagut de donar de baixa tres imports: 1) una subvenció previsiblement incobrable de la Generalitat de Catalunya de l’exercici 2003 per a la construcció de l'Escola Bressol Tambor per un import de 148.771€, 2) el duplicat d’una subvenció ja cobrada l’any 2006 de la Diputació de BCN per a la construcció de l’EB Ginesta per un import de 239.800€ i 3)el duplicat d’una subvenció ja cobrada a l’any 2010 de la Generalitat de Catalunya per a l’ampliació de l’EB Patufet per un import de 225.000€. Els serveis econòmics van dir que s'haurien de donar de baixa, però finalment en el compte general de 2010, no se n'hi van donar. És a dir, hi va haver la informació tècnica necessària i no es va produir la decisió política posterior: les raons les hauria de donar qui tenia llavors aquesta responsabilitat.
D'altra banda, més que "aviso para navegantes", hi ha una exposició de la situació real que haurem de gestionar. I sense supressió de cap servei a la ciutadania, al contrari que altres municipis: de fet, s'inaugurarà l'ampliació de l'Escola Bressol Fàbregas i l'Escola Municipal de Música ha doblat el nombre d'alumnes matriculats, ja que considerem que la funció social dels equipaments públics s'ha de mantenir i incrementar en un context de crisi.
I vull acabar assegurant que això no passarà al govern municipal que sorgeixi de les eleccions de 2015. Com vam dir en la presentació del nostre pla d'actuació del mandat, ens "autoencarregarem" una auditoria externa per certificar la transparència i claredat dels comptes en aquest període que els gestionarem.
Espero haver aclarit els seus dubtes. Cordialment, jsj.