L'última coliflor!

 


Cada dimarts o dimecres de bon matí, la meva suegrecilla espera la visita d'una molt bona amiga per esmorzar juntes i parlar de les seves coses. Sempre que ve, ens porta alguna cosa de l'hort que cuida el seu marit: carbasses, bledes, albergínies, carbassons, pebrots, patates, coliflors... Més ben dit: cuidava l'hort, portava verdura. En passat.

Ell tenia l'hort per la zona de l'antiga bòbila, prop de les vies del tren. Prop de 40 anys treballant-lo. Quan, fa 3 anys, el ministre Iñigo de la Serna va venir a l'Ajuntament per anunciar que el Govern d'Espanya soterraria les vies, em van preguntar si els afectaria. Crec que sí, els vaig dir. Fa cosa d'un parell de mesos, van rebre la darrera comunicació d'ADIF: el dia 6 d'abril, havien d'abandonar l'hort, perquè la tanca d'obres del soterrament l'ocupava i s'ha d'instal.lar properament. 

La setmana passada, ens va portar les darreres verdures. Aquest cap  de setmana, aquesta coliflor l'hem feta amb beixamel. L'última coliflor de l'hort de l'amiga de la meva sogra. I és que s'acosta el soterrament! Mai una coliflor m'havia deixat tan bon regust de boca!




Comentaris