Rotondes en primavera: Sant Feliu, vila florida.
Ja està gairebé enllestida la nova rotonda que donarà la benvinguda a Sant Feliu venint per la carretera des de Molins de Rei. Des del Servei de Manteniment de la Ciutat i els tècnics municipals que gestionen el servei de jardineria, me n'han fet arribar les fotos, i també totes les d'aquest escrit. Es tracta d'una nova rotonda, amb rosers acabats de plantar, que quan vagin creixent completaran el gran canvi que ha tingut aquesta entrada de Sant Feliu. Amb una reserva d'espai perquè, quan hi destinem el pressupost necessari, hi hagi una escultura al·legòrica a la rosa, a la Ciutat de les Roses.
Acabant la primavera i encarant l'estiu, les rotondes mostren ufanes els canvis que es van introduir en l'actual concessió de jardineria, que porta l'empresa local Ambientàlia. Comencem per les dues rotondes del carrer del Pla, cobertes amb gespa artificial fins fa dos anys i avui plenes de rosers: com, si no amb roses, donar la benvinguda a la Ciutat de les Roses?
Més endavant, al límit de terme amb Sant Joan, al final del carrer del Pla, la gran rotonda s'ha cobert al mig amb garrofers i amb arbustos amb flor a l'exterior:
A l'altra banda de la ciutat, tocant a Collserola i en el límit amb Sant Just, al final del passeig Comte Vilardaga, la rotonda que ha servit de referència, amb rosers des del mateix moment que es va crear:
Dins de Sant Feliu, la plaça Pere Dot llueix els rosers creats per ell mateix, de tots els colors, retent-li homenatge, lluint tota la bellesa del seu llegat:
A les Grases, la rotonda central també mostra aquests dies que som la Ciutat de les Roses:
I què me'n dieu dels rosers que, des de l'any passat, donen la benvinguda a Sant Feliu des de la mateixa plaça de l'Estació:
De mica en mica, els rosers es van plantant a diferents punts i espais verds de la ciutat: a més de les rotondes, a les places, prop de les escoles, als parcs. Al darrera, hi ha la voluntat del govern local i el treball programat de la jardineria concessionària. Això ha comportat el reconeixement del projecte Viles Florides, que premia la millora de l'espai públic per mitjà de les flors, cosa que a Sant Feliu vol dir, bàsicament, per mitjà de les roses i els rosers. Aquest reconeixement, molt comú a diversos països europeus, el dóna a Catalunya des de fa quatre anys la Confederació d'Horticultura Ornamental de Catalunya, i, en la quarta edició, van ser reconeguts tant l'ajuntament de Sant Feliu com la magnífica entitat dels Amics de les Roses. A partir del setembre passat, doncs, som una de les 75 viles florides de Catalunya.
Amb aquest mateix objectiu, i amb la inestimable tasca dels Amics de les Roses, els dos roserars de Sant Feliu aniran creixent i millorant les seves col·leccions de rosers, com ja vaig explicar aquí. A més, en l'acabament de l'ampliació del Parc Europa, que tindrà lloc els primers mesos de l'any que ve, els rosers hi tindran un lloc destacat. I una petita sorpresa que espero que agradi... però que ja es veurà el proper hivern.
Les persones que seguiu el meu blog sabeu que sovint em refereixo al Sant Feliu que volem i pel qual treballem com una ciutat ben planificada, ben gestionada, dialogant, viva i equitativa. I deixeu-m'hi afegir: i en primavera florida, i sempre bonica!!!
Comentaris
O devo entender que el ayuntamiento tiene interéses por poner semáforos, espero respuesta, Sr Jordi San José
Debes entender que el ayuntamiento tiene el máximo interés en garantizar la seguridad de los peatones. También que no hay interés oculto en poner semáforos... que ya estaban.
Vamos a lo principal, a la seguridad de los peatones, puesto que hay cuatro pasos de peatones con anchos de calle realmente importantes, con cruces además entre los que vayan a las paradas de autobús que hay a ambos lados de Laureà Miró.
Los responsables de movilidad plantearon dos opciones de regulación de tráfico. La primera, con semáforos activos en horario laboral e intermitentes en ámbar de noche y en festivos. La segunda, siempre intermitentes en ámbar y con pulsadores en los semáforos para poder atravesar los cruces.
La opción técnica aconsejable, y que el equipo de gobierno ha asumido, ha sido la primera, pero sin descartar la segunda. Me explico. Primero esperaremos que se ponga en marcha el centro comercial y se estabilicen los flujos de personas, vehículos privados y transporte público. Pasadas unas semanas, mediremos esos flujos para sacar conclusiones de mejora: o bien de ajustar las secuencias y frecuencias de semaforización, o bien de pasar a la opción segunda de semáforos con pulsador. Esta opción es muy fácil de poner en marcha si los semáforos ya están instalados, como es el caso.
Espero que la respuesta sea completa y satisfactoria!