Qui era qui aquell 19 d'abril de 1979? (2/2)

Amb una grandíssima expectació i ambient de festa, la democràcia va tornar a l'Ajuntament el 19 d'abril de 1979. Milers de persones hí érem, amb un entusiasme desbordant, que vull recordar i reivindicar. Totes i tots en vam ser protagonistes, però aquell dia, 21 homes i dones ho van ser d'una manera molt destacada. Els coneixes?
Aquesta és la primera foto oficial de la constitució del nou ajuntament democràtic.

En aquesta només es va despistar un, vejam si trobeu qui..


Les eleccions van ser uns dies abans, el 3 d'abril de 1979. D'aquell dia és aquesta fantàstica foto. Vaig dubtar fins a l'últim moment entre votar en Cesc o l'Àngel.
En l'única ocasió en què vaig haver de triar entre un i l'altre, vaig votar la llista del Moviment Comunista, que encapçalava l'Àngel. Després, sempre vaig votar PSUC i Iniciativa. I sempre els he tingut a tots dos al meu costat, sempre han estat actius, fidels i compromesos amb el que llavors i sempre han cregut. Ara fa un any, a l'abril de 2011, vaig tenir l'immens honor que m'acompanyessin en tot moment a la campanya.



Aquell bastó de comandament que en Cesc lluïa fa 33 anys, el vaig lluir jo mateix aviat farà un any . És com un testimoni que ha passat d'unes mans a les altres, per un llarg periple de gairebé cinc lustres i per l'esforç de molts companys i companyes i la voluntat de milers i milers d'homes i dones. Un testimoni que ve de lluny, del combat per la democràcia i la justícia social que ha bategat al món de la gent senzilla des de sempre, i que es va concretar en la lluita dels treballadors i les treballadores de tot el món en les seves organitzacions sindicals i polítiques, des de sempre majoritàries a la nostra ciutat. Un testimoni que algun dia es traspassarà a homes i dones que combatran també, en escenaris econòmics i socials que avui desconeixem però que hem de construir lliures i justos, sempre amb errors i encerts, però sempre honestament, per la qualitat de vida de totes (absolutament totes) les persones a qui senzillament representen. Amb menys èpica segurament que fa 33 anys, però amb la mateixa voluntat de servei.

Comentaris