El soterrament de les vies ha caigut dels PGE 2011: ICV-EUiA proposem una resposta unitària de l'Ajuntament.

Després que dijous passat coneguéssim els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per a l'any 2011 i veiéssim que no hi ha partida pressupostària per al soterrament, avui al matí en Jaume Bosch i jo mateix hem fet una roda de premsa a l'estació.

No és la primera actuació que hem emprès des de dijous passat. Dilluns al matí  a primera hora, vaig enviar a l'alcalde i a tots els portaveus dels grups municipals la carta següent:

A l’alcalde de Sant Feliu i als portaveus dels grups municipals :

Amb la presentació dels PGE 2011 el divendres de la setmana passada al Congrés dels Diputats, vam constatar amb desil·lusió la caiguda de la partida pressupostària de les obres del soterrament i de tantes altres inversions ferroviàries a Catalunya.

La manca de consignació pressupostària introdueix una incògnita sobre l’aprovació definitiva del projecte quan aquest es troba ja en la seva recta final. Però, el que és més greu, fa impossible la licitació de l’obra el 2011 i introdueix, en no constar com a projecció fins al 2014, una incertesa que considerem inadmissible sobre el futur de les obres del soterrament.

Perquè tots coneguem millor l’abast de la no inclusió de la partida en els PGE 2011 i per tal que hi puguem donar una resposta institucional unitària, us proposem una reunió urgent de tots els portaveus municipals. En aquesta trobada, el grup municipal d’ICV-EUiA proposarà la celebració d’un ple extraordinari urgent amb una moció única i unitària en què es demani al Govern i a tots els grups del Congrés dels Diputats la reconsideració de la supressió de consignació pressupostària a la partida 17.40 453A 60 1998 17 20 0600.

En una altra ocasió, una reunió similar va tenir lloc a la seu d’ICV. Proposem que, donades les circumstàncies, sigui l’alcalde qui ens convoqui de forma urgent a la seu de l’Ajuntament i presideixi la reunió, per tal de donar la màxima rellevància a la resposta unitària que considerem que la situació exigeix.


Jordi San José,
portaveu del grup municipal d’ICV-EUiA
4 d’octubre de 2010.

La nostra proposta, com tantes altres, no ha estat atesa. Sabem que l'equip de govern no té responsabilitat en aquesta supressió del pressupost compromès fins ara, però estem convençuts que una resposta institucional unitària és necessària per fer sentir de forma clara i alta la nostra veu per exigir a l'Estat que compleixi també els seus compromisos en matèria pressupostària.

Com es pot veure en aquesta notícia del diari e-digital, tant en Jaume com jo hem insistit en aquesta necessitat de manifestar unitàriament la nostra indignació per aquesta supressió i de presentar també de forma unitària una esmena als PGE que hauria de ser subscrita i aprovada pels grups del PSOE, PP, CiU i ERC-IU-ICV al Congrés dels Diputats.

En Jaume Bosch s'ha compromès, si aquesta proposta unitària que hem presentat finalment no es duu a terme, a presentar per mitjà de Joan Herrera una esmena als PGE 2011, i ha reclamat a la resta de partits presents a Sant Feliu que actuïn, al Congrés dels Diputats, de manera coherent amb el que defensen a la nostra ciutat.

Trobareu un resum més complet de la roda de premsa en aquesta notícia de la pàgina web d'Iniciativa.

Comentaris

Anònim ha dit…
Novedades en el tema del metro y las cercanías.

Fomento tiene en estudio un túnel bajo la Avenida Diagonal desde Zona Universitaria hasta Glories por el que pasarían diversas líneas de cercanías, entre las cuales, la futura R7 que sería circular y que pasaría por Sant Feliu.

Para que dicha línea enlazase con este túnel tendría que construirse un ramal ferroviario que DIRECTAMENTE afectaría a la zona por la que se ha de ampliar la L3 del metro.

Todo esto modifica sustancialmente la situación inicial por la cual Sant Feliu iba a contar también con una parada de la R3 a Castelldefels, cosa que NO será así.

Con lo cual y teniendo en cuenta todo lo indicado:

- NO hay parada de la R3
- El trazado de la L3 es totalmente erróneo y equivocado
- Habrá un nuevo ramal de cercanías en la zona
- Fomento estudia un túnel bajo la Av. Diagonal

Es totalmente necesario replantear toda esta situación y solicitar que haya un organismo que coordine todas estas obras y proyectos para no duplicar, triplicar y/o cuadruplicar infraestructura.

Saludos,
Sergio
¡Hola, Sergio!
Aunque sigamos sin conocernos personalmente, nuevamente vuelvo a estar al 100% de acuerdo contigo.
Evidentemente es necesario replantear toda la previsión de transporte público ferroviario metropolitano, en la medida que la R3 de rodalies no pasará definitivamente por Sant Feliu. Ello debiera forzar el replanteamiento de la L3 de metro: de hecho, es inaudito e inconcebible que se aprobara el trazado de ésta (L3) sin saber el trazado defitivo de aquélla (R3).
Lo lógico ya hubiera sido no meterse en este berenjenal, pero yo mucho me temo que tanto la Generalitat actual como la futura mantengan aquello tan castizo y tan espeluznante de "mantenella pero no enmendalla".
No te quepa la menor duda que desde ICV-EUiA de Sant Feliu y Baix Llobregat continuaremos trabajando sin desfallecer para conseguir la mejor red posible de transporte público metropolitano, forzando la coordinación e interelación de los proyectos de las distintas administraciones e intentando minimizar las prisas electorales de cada una de ellas. Mirar la obra pública (y desgraciadamente la vida política en general) tan sólo a cuatro años vista es suicida para un país. De hecho, lamentablemente, así nos va.
Un abrazo, y a ver cuándo puede ser físico y no virtual.

Jordi San José