El PSC s'equivoca: és el Ministeri de Foment qui no vol la C3 per Sant Feliu.

El debat sobre el futur de tren, metro i tramvia a Sant Feliu s'anima dia a dia. Al ple del mes de juny, dues mocions: una del PSC, amb suport de CiU i PP, i una altra d'ICV-EUiA, amb el suport d'ERC.

En la del PSC, es reitera que hi havia un acord de febrer de 2006 que cal complir: amb una estació de rodalies Renfe a Falguera i sense metro ni al Mas Lluí ni a l'estació.

En la d'ICV-EUiA ni tan sols defensàvem la nostra opció (recordem-la: no cal cap estació nova de rodalies Renfe a Sant Feliu, sí que ens cal el metro al Mas Lluí, a l'estació i a Falguera). Per tal de poder arribar a un acord unitari, la nostra proposta deia textualment:

Instar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat a elaborar una nova proposta global sobre la xarxa ferroviària al Baix Llobregat, tot dialogant amb el municipis i agents polítics i socials de la comarca, i que inclogui els traçats sobre la prolongació de la L3 de metro, la nova línia de rodalies de RENFE C3 i l’ampliació de la xarxa de tramvia.

Només reclamem parlar-ne. Partim, si cal, de la proposta de febrer de 2006, però admetem que és millorable i obrim-nos a valorar la viabilitat de noves propostes, de noves mirades. PSC i CiU s'hi van oposar frontalment.

El més curiós és la interpretació que li dóna el PSC de Sant Feliu: I jo que em pensava que era el Ministeri de Foment el que ha decidit que aquesta línia de rodalies no passi per Sant Feliu!!! (humilment, no crec que la nostra capacitat d'influència sigui la que ha decidit a la ministra Magdalena Álvarez (PSOE), i si no, que li preguntin al Joan Herrera....!). Almenys, així ho va recollir El Periódico del dia 18 de juny:
Ai, ai, ai.... El més curiós també és que aquesta proposta tan inqualificable que PSC i CiU ni tan sols volen debatre a Sant Feliu... ahir es va aprovar a l'Ajuntament de Sant Just Desvern amb els vots del PSC de Sant Just (amb ICV-EUiA, ERC i PP)! Per més inri, en el Fòrum de la mobilitat al Baix Llobregat que s'ha constituït avui al Consell Comarcall, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Sr. Manel Nadal, ha manifestat explícitament la seva predisposició a dialogar sobre noves aportacions i millores sobre la primera proposta de febrer del 2006.
I és que, a mi, em sembla que a ICV-EUiA no anem tan desencaminats. Confio que el PSC de Sant Feliu reconsideri la seva actitud tan tancada, no sigui més papista que el papa, i mostri el tarannà obert i dialogant que la situació exigeix.

Comentaris

Anònim ha dit…
Sr. San José me gustaría saber en pocas palabras porque el sentido del voto de ICV en la moción fue negativo. De verdad que no lo entiendo...¿Será mejor tener un transporte público que no tenerlo? ¿Será mejor que de una vez dos ciudades que se ven la una a la otra desde los balcones estén comunicadas por un sólo transporte, que no como ahora que hay que coger dos medios de transporte para ir por ejemplo a Sant Boi? Ya se que Fomento tiene su responsabilidad en el tema pero ¿porqué el otro día en el Pleno no apoyaron la moción que pedía que esta C3 pase por Sant Feliu? ¿Cómo yo, como ciudadana interpreto el sentido del voto de ICV? ¿Sabe la cantidad de ciudadanos de Sant Feliu que optan por el transporte privado para ir por ejemplo a Gavá o Viladecans, porque sencillamente están asqueados del horror que supone coger varios transportes para ir a trabajar a escasos 15km. de su casa??? No entiendo que ICV no apoye está moción. De verdad lo digo.En otros temas lo entendería, pero en algo que puede beneficiar a los ciudadanos, pues la verdad me resulta totalmente incomprensible. ¿Verdad que sería absurdo que para ir al super de enfrente de casa tuviera que ir a Sants, coger un tren y un autobús y se me negara la posibilidad de cruzar directamente la calle? Pues es lo mismo...Yo quiero que Sant Feliu tenga metro, autobús, tren, C3, tranvía, de todo, sr. San José... ¿Usted se imagina que hubíeran pensado los ciudadanos de Cornellà (que tiene de todo en transporte público) si allí hubiera pasado lo que ha ocurrido en Sant Feliu en el último Pleno? Intento hacer un esfuerzo de compresión pero me resulta muy muy difícil..Reflexionemos todos por favor, aunque yo lo tengo muy claro.Quiero que la C3 pare en Sant Feliu.. Un cordial saludo
Anònim ha dit…
Mira em sembla veritablement patètica la postura d’ICV de Sant Feliu de Llobregat sobre la C-3 i la L-3! El senyor Sanjosé i ICV de sant feliu en comptes de mirar pels interessos dels santfeliuencs està mirant pels seus propis interessos cosa que a política es imperdonable. Per què dic això? Perquè tal i com volen aquests senyorets que mai MAI han apostat pel metro (segons paraules dels propis representants d’ICV fa un temps: Sant Feliu ja tenia metroLA RENFE, si això és un metro que baje dios y lo vea). Ara volen que Sant Feliu tingui un transport de segona, si si, de segona! I és que si fem dos ramals un de Sant Just a Sant Feliu i un altre de Sant Just a Sant Boi, resulta que el de Sant feliu només oferirà servei a 43.000 habitants, en canvi el de sant Boi a 150.000 habitants. Llavors és lògic que passarà, cosa que no tenen en compte els polítics d’ICV, o bé sí, però per liar la troca ja els hi va bé! El que passarà és que a Sant feliu tindrem un metro de segona que passarà cada 15 minuts o més i que a més no connectarà directament amb el tant esperat hospital comarcal! En canvi si la L-3 arribés com al 2006 tots els grups polítics d’aquest ajuntament van pactar el metro el tindríem cada 2 minuts o cada 3 i no com vol ICV cada 15! Perquè si es cada 15 minuts això no és un metro “es un trenet que no oferirà un bon servei pels santfeliuencs” i haurem gastat recursos i temps per res com sempre! Entenem que ICV vulgui parar el progrés de Sant Feliu però això ja és descarat, perquè al projecte votat al consistori al 2006 i que ICV és va sumar, 2 anys més tard diuen que s’han repensat la jugada i no el respecten sense que s’hagi tocat ni una coma del projecte original? o bé els hi costa molt de pensar, o bé estan jugant amb els interessos de tots els santfeliuencs. A sobre dir que el PSC s’equivoca... em sembla encara més vergonyós, ja que el senyor alcalde pactar al 2006 amb 10 municipis de la comarca i la generalitat aquest traçat el qual ICV fins fa un mes estava totalment d’acord. Segons notícies d’ahir els 10 municipis i la generalitat exigiran a foment que no es toqui el traçat que es va pactar al 2006. Els únics que es desmarquen i que aquest cop es fiquen del costat de la tant estimada MALENI és ICV. Perquè serà però això torna a fer mala olor!
Anònim ha dit…
Pues estamos como siempre no?
una vez más todo el mundo apostando por una opción lógica y que beneficia a la ciudad y a sus ciudadanos y ICV de St Feliu en contra.

A mi me gustaría, de verdad, que por una vez primaran los intereses de los ciudadanos y no la batalla política.
No intenten ser la mejor oposición del mundo e intenten ser un partido coherente, lógico y que trabaja por lo que es mejor para sus ciudadanos.

va, venga, aunque sólo sea por una vez...

Espero que Fomento recapacite, que quién tenga que hacerlo pida rectificaciones (que creo que ya se está haciendo, menos mal) y que podamos disfrutar de un metro de primera y no una una solución de segunda. (como bien dice el primer anónimo)
Anònim ha dit…
"Todo el mundo apostando por una solución lógica"?!?!

En el debate sobre la propuesta de mejora del planeamiento de las infraestructuras de metro i cercanías, el alcalde tuvo que usar su voto de calidad, porque el PSC se quedó solo.

Estas propuesta presentadas por la PTP, a las que da soporte ICV i EUIA, cuentan con la adhession de entidades cívicas i sociales de la ciudad y de la comarca.

El Ayuntamiento de Sant Just ya se ha mostrado favorable a estos cambios, que desde ICV-EUIA defendemos y que comportan una mejora evidente de estas infraestructuras.

El problema, como siempre, és que se quieren hacer las cosas sin contar con nadie ni debatir nada, y entonces acabamos saliendo perdiendo.

Amigos y amigas del PSC que miedo hay a que podamos debatir para mejorar las propuestas?
Anònim ha dit…
Primer de tot quanta activitat en els comentaris, es penja el divendres l'escrit del jordi i dilluns 3 comentaris, si que estan nerviosos aquest del psc sant feliu!!! Pero si a sigut EL PSOE qui ens a fet fora de la C3!!!!

Aqui el que veig es un PSC sant feliu!!! que vol imposar sense dialeg la seva proposta de transport, i si no t'apuntes a la proposta aleshores ets un traidor al poble i al desenvolupament de sant feliu!!!! Troneu a llegir l'escrit i reflexioneu i parlemne!!!

Xavi
Anònim ha dit…
Cómo que no se debaten las propuestas?
y en los plenos qué hacéis jugar a las adivinanzas?

tipo adivina quién va a votar en contra de lo que votó a favor hace apenas 1 año y medio...
tipo... adivina quién va a proponer justo lo contrario que antes proponía...
o tipo adivina quién va a cambiar de opinión y luego quejarse de que no se debate suficiente.

Igual el problema es que se debatió cuando se tuvo que debatir, se explicó, se apostó por algo y se trabajó en eso y ahora os desmarcáis con una propuesta que atrasa y empeora el tema del transporte.

Y ahora toca debatir? de verdad?

Lo que hace falta es que os suméis a la queja contra Fomento por no habernos incluido en el trazado y que ayudéis a que nos incluyan y no que os pongáis en contra y volvamos a lo de siempre.

ah, y otra cosa, que St Just apoye otra cosa... vale... es que igual es mejor para Sant Just... pero es que nosotros somos St Feliu, y quizás prefiramos, no sé yo... defender los intereses de nuestra ciudad...

os suena a raro eh que sí?

ah, y otra cosa, yo no sé si el PSC tiene prisa en responder, pero me parece el colmo que se crítique a los comentaristas por comentar... que hay que respetar una especie de velatorio o algo así y esperar a que el post esté frío para comentar?
tipo... 2 días está bien? desconocía las normas de uso... vaya..
Anònim ha dit…
Jo alucino!!!! "que se crítique a los comentaristas por comentar" Qui critica que?? .... he dit que hem sorpren que en aquest bloc, s'han tractat molts temes i la resposta havia estat zero debat!!! En canvi amb això de red ferroviaria la reacció ha estat doncs això sorprenen, ajoala la reacció del comentaris fos igual que aquest et tots els POST!!

VISCA EL DEBAT!!! i t'animo a participar més!!!

Xavi
Anònim ha dit…
Mira, jo sempre comento en aquest blog, tan quan penso que té rao, com quan penso que no en té.
I crec a més, que aquest blog te moltes reacciones, a temes de tot tipus.

no cal diferenciar!
Anònim ha dit…
Sóc estudiant de la politècnica a Castelldefels, estic amb la gent dels primers comentaris, em sembla vergonyós que ICV ara es desmarqui, s’està veient ja massa que no esta defensat els interessos dels santfeliuencs, i només aposta per fer aquesta oposició radical contra l’ajuntament. Però encara em sembla pitjor aquesta actitud prepotent que té ICV quan els hi contestes amb arguments als seus blocs, ells són els que no volen debatre, almenys en aquest bloc, jo només he vist respostes prepotents sense cap argumentació positiva de la idea que defensen. Jo només se que no estan afavorint als futurs estudiants universitaris i a la gent que treballa a l’altre marge del Llobregat, tot per un grapat de vots. Ah, per cert que no ens vinguin amb contes de que les associacions... perquè és un conte. A més quines estan a favor del que dieu? Quina casualitat les mateixes de sempre, no?
Anònim ha dit…
Les propostes hi són. S'expliquen en aquest blog i fins i tot hi ha diferents gràfics en els que aquestes es recullen.
Els arguments que les suporten També hi són: crear un xarxa eficient, amb traçats més rectes i que arribin a més barris.
Per exemple: algún que anés des de Sant Feliu a Castelldefels amb la proposta de la PTP no trigaria més, fent transbordament a Cornellà, que recorrent tot Sant Boi, com es recull a la proposta de PTOP. I és que el revolt que PTOP de la Generalitat preveia per a la C3 incrementa molt el temps de recorregut.
la proposta alternativa de la PTP preveu que, practicament amb els mateixos KM de via, es faci el salt del riu amb la nova C3, hi hagi un altre salt del riu amb la prolongació de la L3 del metro de Sant Joan a Sant Boi i, a més, el metro tingui parades al barri de Mas Lluí, la estació de RENFE de Sant Feliu i el barri de Falguera.
El que es defensa des d'ICV és que es puguin contrastar aquestes diferents propostes. Ho hem vingut explicitant en diferents ocassions, una de les darreres en les jornades de debat sobre el soterrament a Sant Feliu de Llobregat,la tardó passada. I des de l'equip de govern es va dir que aquesta qüestió era una invariable que no es podia debatre.
vam presentar, també, una moció el mes de febrer al tenir coneixement, per primera vegada de les propostes de traçat concret per a la L3. S'ens va demanar que retiressim la moció per a poder parlar, ho vam fer, i vam tenir que tornar-la a presentar tres mesos desprès, sense que el diàleg s'haguès produit.
de tota manera des de ICV-EUIA estem fent actes informatius a tota la comarca, en els que es pot parlar de tot això i oberts a la participació de tothom. A Sant Feliu fem un nou acte informatiu aquest proper dimecres, a les 19,30hores a l'Aula Alfons Comin.
Anònim ha dit…
La verdad es que como ciudadana a veces me da la impresión que los políticos viven una realidad diferente del común de la sociedad.
Vaya por delante que considero totalmente equivocada la postura de Fomento respecto al tema que la C3 no pase por Sant Feliu. Los que tengan que hacer algo al respecto que lo hagan. Sant Feliu no puede quedar fuera de esa línea. Es totalmente injusto.. Pero por favor, sres. de ICV yo intento hacer un esfuerzo de compresión, de verdad.. pero me es casi imposible. ¿Qué les ocurre ahora? No les entiendo..¿Qué les pasa? ¿A qué viene ahora replanterarlo todo y querer empezar de nuevo? ¿Conocen y viven la realidad del dia a dia de los que usamos el transporte público?
¿Saben que cada dia muchísimas personas vamos amontonadas en la RENFE? ¿Saben que hay momentos en que cuanta más gente hay en el andén más corto es el tren? ¿Saben que los autobuses Oliveras tienen unos horarios impropios de un pais europeo en el año 2008? ¿Saben que los fines de semana el transporte público en Sant Feliu es sencilamente penoso? ¿Saben que para ir a Gavá, Viladecans, Castelldefels en transporte público es casi una odisea? ¿Saben que muchos ciudadanos, asqueados de perder tanto tiempo optan por ir en su coche a trabajar a 15km escasos de su casa y pierden más tiempo todavía en la obsoleta rotonda de entrada a Sant Boi? ¿Saben que és más fácil ir a Tarrasa que a Sant Boi que se ve desde los balcones del barrio Falguera? ¿A qué es absurdo? No entiendo porque ahora quieren empezar de nuevo en todo el tema del transporte. No entiendo que no apoyen el que la C3 pase por Sant Feliu. ¿Qué ven de malo en esa línea?. ¿Será mejor tener un transporte que no tenerlo??. Ahora resulta que hay que empezar de nuevo en todo. ¿Tan difícil es entender que los ciudadanos estamos hartos y que necesitamos mejores transportes públicos pero que los necesitamos ya? ¿Pero que es lo que hay que redifinir de nuevo? ¿Qué suerte de sesuda reflexión hay que hacer ahora? ¿Quién puede rechazar que un transporte llegue a su ciudad?¿Metro? pues venga metro ¿Tranvía? pues venga tranvia ¿C3? pues venga C3. Bienvenidos sean todos estos transportes. Pero ¿que quieren decir?, ¿Qué ahora se pasarán unos cuantos años definiendo la redefinición de los transportes que Sant Feliu necesita con urgencia? ¿Me pueden decir cuantos años para hacerme una idea? Yo lo tengo muy claro. Necesitamos mejor y más transporte público. No podemos perder más tiempo..
Moltes qüestions per respondre: convido tothom a debatre-les en persona aquest dimecres a la seu d'Iniciativa.
És una proposta de partit i la fem en un local de partit, però és una proposta oberta, amb voluntat de confrontació i diàleg. Serà un acte també obert, no només per als militants o simpatitzants d'Iniciativa o Esquerra Unida.
Us suggereixo que hi assistiu, us convido a assistir-hi. Això de la virtualitat trenca totes les fronteres dels llocs i els horaris, però res no és comparable a un debat viu i cara a cara. Encara (o potser millor així!) que sigui a la seu d'un partit polític amb el qual podem discrepar de forma ben ostensible.
Apa, animeu-vos!!!
Anònim ha dit…
Referits als comentaris fets més amunt:

no crec que ens haguem de passar varis anys decidint tel traçat, de fet és ara el moment de fer el debat i per això ho plantegem. Encara no hi ha projectes constructius de res només propostes.
De fet RENFE a l'estudi que ha fet no concreta traçat. només diu que que el salt del riu, fins a sant Boi, s'ha de fer en un punt entre Cornellà i Sant Jona Despí.
Ara estem en temps d'al·legacions d'un avenç del Pla Territorial Metropolità (No és ni la proposta definitiva), la revissió del Pla d'Infrastructures i l'aprovació definitiva del Pla de Viatgers de Catalunya (ja sé que és una mica complexe però és així). És en el debat d'aquets plans que s'han prendre decissions, pe`r això ICv-EUIA estem plantejant aquestes propostes ara.
la setmana passada, precisament, es va constituir el Fòrum Comarcal sobre Mobilitat (impulsat pel Consell Comarcal i els sindicats i les patronals de la comarca.
En aquest Fòrum el senyor Manel Nadal, en representació del Govern de catalunya, va ratificar que totes les propostes contingudes en aquests plans era possible debatre-les i modificar-les, en els propers mesos.
Per tant, aquest debat no retasa res, es farà igual tant si s'adopta la proposta original com si es fan modificacions.
Ni ICV-EUIA, ni el Consell Comarcal, ni els sindicats de la comarca, ni les patronals de la comarca, ni tots els regidors de la comarca que vam assistir a la constitució del Fòrum, ni el senyor Nadal ens hem tornat bojos i volem enderrerir les coses. El que crec que hem de voler és fer les coses el millor possible.
Anònim ha dit…
Totalment d'acord. De fet els únics que de moment informeu i feu discusió del tema (agradi o no el vostre posicionament) sou ICV-EUiA. Ni els partits que formen l'equip de govern, ni l'equip de govern, estan explicant res.
Anònim ha dit…
Es aluciant alguns comentaris, com es pot pensar que ICV va en contra del ciutadans de sant feliu pel fet de pensar en una sistema ferroviari i de transport diferent, realment penseu que ho fan per perdre vots???? Per tan ICv creu en un sistema diferent que oviament han de pensar que es el millor per sant feliu.
Un altre argument que s'ha fet servir es el fet de que això retrassaria l'arribada d'aquesta xarxa a st feliu. A la metaixa gent que argumenta això, els hi demanaria que per uns moments pensessin que la situació s'invertis, que el seu possicionament fos contari al del equip de govern,
no intentarian convença al equip de govern que van equivovats???? no intenatrien debatre i consensuar la millor solucio???

Xavi
Anònim ha dit…
La solució es va consensuar al 2006 que no sabeu ni el que consensueu! Jo n’estic molt tranquil perquè ni defenso al equip de govern ni a ningú, només dic al que penso i el que he llegit des de fa 2 anys! A la invitació a la seu d'ICV per debatre la proposta... crec que ja em se força bé la vostra proposta i no m’interessa, gràcies!

Per cert, encara estic esperant que m’expliqueu si per mi, estudiant a la UPC de Castelldefels, quina es la millor proposta, i per anar a l’hospital comarcal?
Anònim ha dit…
Per a tu "estudiant de la UPC" amb una proposta i altre tindràs el mateix nombre d'estacions (en la proposta que defansa ICV-EUIA hauràs de fer transbordament a Cornellà, però partint del centre de Sant Feliu i no del costat del matacàs, i el trajecte és més recte i curt).
si vols anar a l'hospital comarcal tindràs una parada més amb la proposta de la Generalitat (tot i que en la proposta d'ICV hauràs de fer transbordament a Sant Just centre).
A més per a tu ciutadà de Sant Feliu, tindràs una millor connexió amb Barcelona (que és la destinació de la major part de la mobilitat de la gent de Sant Feliu). I a més si ets ciutadà de Mas Lluí tindràs una estació al barri.
A part, amb la proposta d'ICV-EUIA es dona satisfacció al plantejament històric de que al centre de la ciutat hi hagi un intervanviador potent entre metro, Renfe i Tramvia. Fet que facilita la mobilitat i la convinació de diferents possibilitats de trajectes per als ussuaris (en funció del punt de la ciutat o de la comarca al que vulguis desplaçar-te). Cosa que en la proposta de la Generalitat hi ha fins a quatre sistemes de transport que coincideixen en un mateix trajecte, entre sant Joan i Sant Feliu)
A nivell de la comarca, amb la proposta que defensa ICV-EUIA, s'articula una xarxa ferroviaria que connecta els barris més densos de tota aquesta zona del territori.
A part, i per parlar de tot, la prolongació de la L3 de metro entre Sant Joan i Sant Feliu que proposa la Generalitat, s'haurà de fer a cel obert (així ho va confirmar l'alcalde al ple en que vam debatre les mocions). Donat que la tuneladora pretenen utilitzar-la per construir el tunel a sota el riu per a RENFE.
Això vol dir anys d'obres amb la zona de la rambla oberta, desprès d'anys d'obres amb el soterrament del tren. I això per a una línia de metro que farà el mateix trajecte que ja podem fer amb la Renfe.
Anònim ha dit…
Lamento tener que volver a decir que sigo sin entender la postura de ICV en este tema..¿A qué viene ahora cambiar de opinión? ¿Qué les pasa? ¿Qué les ha dado ahora?
Yo recuerdo haber leído en alguna parte que el Metro de Sant Feliu era la RENFE.. ¿Porque no apoyan que Sant Feliu tenga la C3 y nos comuniquemos con nuestros vecinos de Sant Boi (tan cerca tan lejos.., Viladecans, Castelldefels (ir a la playa en un solo transporte público, que maravilla)...
Hombre RENFE mejor que algunas líneas de autobuses seguro que lo es..Y qué líneas de autobuses, madre mía..Y que frecuencias de paso.. y que servicio los fines de semana.. Y ese horario tan estupendo durante el mes de agosto..O llegas prontísimo o llegas tarde. No hay termino medio..
Sugiero que alguien emplee uno de esos trayecto para hacer sesudas reflexiones sobre el trasnporte que necesita Sant Feliu.. Le dará tiempo a reflexionar a requetereflexionar y a echar una sueñecito de paso.. Todo esto en el año 2008 y en un país europeo..
¿Pueden decirme cuanto tiempo van a durar las reflexiones, deliberaciones y las vueltas una y otra vez al mismo tema? Lo digo porque como quedan unos cuantos años para las próxima elecciones municipales, pues para hacerme una idea... A la idea que durante mucho tiempo seguiremos instalados en el siglo pasado en lo que se refiere al transporte público en Sant Feliu. Es una auténtica lástima..Mientras a seguir disfrutando de la rotonda de entrada a Sant Boi..Te da tiempo a reflexionar, de sobra..
Anònim ha dit…
"¿Pueden decirme cuanto tiempo van a durar las reflexiones, deliberaciones y las vueltas una y otra vez al mismo tema?"

Pues, este debate se ha de hacer a lo largo de este año, al menos és lo que se desprende de las propuestas que hace el mismo Govern de la Generalitat (no és decisión de ICV-EUIA retardar la toma de decisiones con este debate. Lo que hace ICV-EUIA es plantear el debate cuando se ha de realizar).

El Govern a lo largo de este año ha de aprobar el Plan Territorial metropolitano (que únicamente está en fase de ante-proyecto) y la revisión del plan de infraestructuras. Insisto, no nos lo inventamos desde ICV-EUIA

Y de hecho nos consta que ya se están valorando modificaciones a las propuestas provisionales sobre las infraestructuras, que irán dando a conocer.

Precisamente por eso el Consell Comarcal, los sindicatos y la patronal han impulsado un "fòrum de mobilitat comarcal". Para debatir todas estas propuestas a lo largo de este año. Lo que no sé és si las reuniones se harán en un autobús, puede ser una propuesta interesante
Anònim ha dit…
Ens oblidem del temps, no es el mateix tenir un metro cada 3 o 2 minuts que un cada 15 o 20 minuts! D'això que ens direu que no cal un metro cada 2 o 3 minuts? més excuses, nop?
Anònim ha dit…
Hombre, si la frecuencia de paso del METRO va a ser de 15 a 20 minutos, pues la verdad que no vale la pena el jaleo que puedan armar las obras.. Más vale que aumenten la flota de autobuses y la frecuencia de paso OLIVERAS y SOLER I SAURET...Por cierto me gustaría saber porque esto no sucede ahora, ya.. Estamos igual que hace años... Bueno es que todo ésto suena de un antiguo... Y pensar que hace años, exactament 14 visité una pedanía de Asturies, perdida allí en las montañas... Pues sepan que tenían una linea de autobuses muy buena y que ya utilizaban tarjetas multiviaje!!! (cosa entonces desconocida en el año 1994 en Sant Feliu..).. Que cosas.. No la verdad es que no interesa un Metro cada 15 o 20 minutos.. Para éso ya cogeré el autobús..
Anònim ha dit…
A on s'ha escrit la freqüència que tindrà cada una de les propostes. no serà una de les coses que hem de debatre?
No és aquest el problema amb el que ens enfrontem.
jo crec que hi ha dos problemes que hem de superar:
El nul interes per part d'alguns de moure res.
I el finaçament. Reconeg que si no hi ha ambició per part de tothom, ens diran que no i Sant Feliu no podra tenir metro a Mas Lluí, plaça de l'Estació i Falguera.
Anònim ha dit…
Pero debatir la frecuencia de paso me parece absurdo. Que sea la menor posible. No creo que nadie ponga pegas a esa idea. ¿Alguien defendería que la frecuencia fuera de 10 minutos. ¿Qué clase de metro sería ése? Para eso ya tenemos los autobuses que encuentran tráfico y que lógicamente pueden tardar más.. Pero un esperar un buen rato el metro,con lo agobiante que es estar en una estación , ahí debajo tierra..Es de sentido común ¿no? ¿Le parece práctico que el Metro atraviese todo Sant Feliu? Si yo voy a tener que esperar un buen rato a que pase un metro para ir de Falguera a la Plaza de la Estación, casi mejor cojo el bus urbá o voy andando.. Para el trasporte interior creo yo, no veo necesario el metro; con unos buenos autobuses urbanos yo creo que ya me apañaría.. Y quiero el Metro para ir lejos sin tener que coger el coche ni aguantar atascos dentro de un autobús..No se, es que a veces me pierdo con tanta reflexión...
Anònim ha dit…
perdona si no m'he explicat bé. El que jo volia dir és que no sé d'on surt que el metro pot tenir a Sant Feliu una freqüència de 15 minuts.
Estic amb tu el metro ha de tenir a Sant Feliu la mateixa freqüència que tè en la resta de la xarxa.