El PSC s'equivoca: és el Ministeri de Foment qui no vol la C3 per Sant Feliu.
El debat sobre el futur de tren, metro i tramvia a Sant Feliu s'anima dia a dia. Al ple del mes de juny, dues mocions: una del PSC, amb suport de CiU i PP, i una altra d'ICV-EUiA, amb el suport d'ERC.
En la del PSC, es reitera que hi havia un acord de febrer de 2006 que cal complir: amb una estació de rodalies Renfe a Falguera i sense metro ni al Mas Lluí ni a l'estació.
En la d'ICV-EUiA ni tan sols defensàvem la nostra opció (recordem-la: no cal cap estació nova de rodalies Renfe a Sant Feliu, sí que ens cal el metro al Mas Lluí, a l'estació i a Falguera). Per tal de poder arribar a un acord unitari, la nostra proposta deia textualment:
Instar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat a elaborar una nova proposta global sobre la xarxa ferroviària al Baix Llobregat, tot dialogant amb el municipis i agents polítics i socials de la comarca, i que inclogui els traçats sobre la prolongació de la L3 de metro, la nova línia de rodalies de RENFE C3 i l’ampliació de la xarxa de tramvia.
Només reclamem parlar-ne. Partim, si cal, de la proposta de febrer de 2006, però admetem que és millorable i obrim-nos a valorar la viabilitat de noves propostes, de noves mirades. PSC i CiU s'hi van oposar frontalment.
El més curiós és la interpretació que li dóna el PSC de Sant Feliu: I jo que em pensava que era el Ministeri de Foment el que ha decidit que aquesta línia de rodalies no passi per Sant Feliu!!! (humilment, no crec que la nostra capacitat d'influència sigui la que ha decidit a la ministra Magdalena Álvarez (PSOE), i si no, que li preguntin al Joan Herrera....!). Almenys, així ho va recollir El Periódico del dia 18 de juny:
Ai, ai, ai.... El més curiós també és que aquesta proposta tan inqualificable que PSC i CiU ni tan sols volen debatre a Sant Feliu... ahir es va aprovar a l'Ajuntament de Sant Just Desvern amb els vots del PSC de Sant Just (amb ICV-EUiA, ERC i PP)! Per més inri, en el Fòrum de la mobilitat al Baix Llobregat que s'ha constituït avui al Consell Comarcall, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Sr. Manel Nadal, ha manifestat explícitament la seva predisposició a dialogar sobre noves aportacions i millores sobre la primera proposta de febrer del 2006.
I és que, a mi, em sembla que a ICV-EUiA no anem tan desencaminats. Confio que el PSC de Sant Feliu reconsideri la seva actitud tan tancada, no sigui més papista que el papa, i mostri el tarannà obert i dialogant que la situació exigeix.
En la del PSC, es reitera que hi havia un acord de febrer de 2006 que cal complir: amb una estació de rodalies Renfe a Falguera i sense metro ni al Mas Lluí ni a l'estació.
En la d'ICV-EUiA ni tan sols defensàvem la nostra opció (recordem-la: no cal cap estació nova de rodalies Renfe a Sant Feliu, sí que ens cal el metro al Mas Lluí, a l'estació i a Falguera). Per tal de poder arribar a un acord unitari, la nostra proposta deia textualment:
Instar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat a elaborar una nova proposta global sobre la xarxa ferroviària al Baix Llobregat, tot dialogant amb el municipis i agents polítics i socials de la comarca, i que inclogui els traçats sobre la prolongació de la L3 de metro, la nova línia de rodalies de RENFE C3 i l’ampliació de la xarxa de tramvia.
Només reclamem parlar-ne. Partim, si cal, de la proposta de febrer de 2006, però admetem que és millorable i obrim-nos a valorar la viabilitat de noves propostes, de noves mirades. PSC i CiU s'hi van oposar frontalment.
El més curiós és la interpretació que li dóna el PSC de Sant Feliu: I jo que em pensava que era el Ministeri de Foment el que ha decidit que aquesta línia de rodalies no passi per Sant Feliu!!! (humilment, no crec que la nostra capacitat d'influència sigui la que ha decidit a la ministra Magdalena Álvarez (PSOE), i si no, que li preguntin al Joan Herrera....!). Almenys, així ho va recollir El Periódico del dia 18 de juny:
Ai, ai, ai.... El més curiós també és que aquesta proposta tan inqualificable que PSC i CiU ni tan sols volen debatre a Sant Feliu... ahir es va aprovar a l'Ajuntament de Sant Just Desvern amb els vots del PSC de Sant Just (amb ICV-EUiA, ERC i PP)! Per més inri, en el Fòrum de la mobilitat al Baix Llobregat que s'ha constituït avui al Consell Comarcall, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Sr. Manel Nadal, ha manifestat explícitament la seva predisposició a dialogar sobre noves aportacions i millores sobre la primera proposta de febrer del 2006.
I és que, a mi, em sembla que a ICV-EUiA no anem tan desencaminats. Confio que el PSC de Sant Feliu reconsideri la seva actitud tan tancada, no sigui més papista que el papa, i mostri el tarannà obert i dialogant que la situació exigeix.
Comentaris
una vez más todo el mundo apostando por una opción lógica y que beneficia a la ciudad y a sus ciudadanos y ICV de St Feliu en contra.
A mi me gustaría, de verdad, que por una vez primaran los intereses de los ciudadanos y no la batalla política.
No intenten ser la mejor oposición del mundo e intenten ser un partido coherente, lógico y que trabaja por lo que es mejor para sus ciudadanos.
va, venga, aunque sólo sea por una vez...
Espero que Fomento recapacite, que quién tenga que hacerlo pida rectificaciones (que creo que ya se está haciendo, menos mal) y que podamos disfrutar de un metro de primera y no una una solución de segunda. (como bien dice el primer anónimo)
En el debate sobre la propuesta de mejora del planeamiento de las infraestructuras de metro i cercanías, el alcalde tuvo que usar su voto de calidad, porque el PSC se quedó solo.
Estas propuesta presentadas por la PTP, a las que da soporte ICV i EUIA, cuentan con la adhession de entidades cívicas i sociales de la ciudad y de la comarca.
El Ayuntamiento de Sant Just ya se ha mostrado favorable a estos cambios, que desde ICV-EUIA defendemos y que comportan una mejora evidente de estas infraestructuras.
El problema, como siempre, és que se quieren hacer las cosas sin contar con nadie ni debatir nada, y entonces acabamos saliendo perdiendo.
Amigos y amigas del PSC que miedo hay a que podamos debatir para mejorar las propuestas?
Aqui el que veig es un PSC sant feliu!!! que vol imposar sense dialeg la seva proposta de transport, i si no t'apuntes a la proposta aleshores ets un traidor al poble i al desenvolupament de sant feliu!!!! Troneu a llegir l'escrit i reflexioneu i parlemne!!!
Xavi
y en los plenos qué hacéis jugar a las adivinanzas?
tipo adivina quién va a votar en contra de lo que votó a favor hace apenas 1 año y medio...
tipo... adivina quién va a proponer justo lo contrario que antes proponía...
o tipo adivina quién va a cambiar de opinión y luego quejarse de que no se debate suficiente.
Igual el problema es que se debatió cuando se tuvo que debatir, se explicó, se apostó por algo y se trabajó en eso y ahora os desmarcáis con una propuesta que atrasa y empeora el tema del transporte.
Y ahora toca debatir? de verdad?
Lo que hace falta es que os suméis a la queja contra Fomento por no habernos incluido en el trazado y que ayudéis a que nos incluyan y no que os pongáis en contra y volvamos a lo de siempre.
ah, y otra cosa, que St Just apoye otra cosa... vale... es que igual es mejor para Sant Just... pero es que nosotros somos St Feliu, y quizás prefiramos, no sé yo... defender los intereses de nuestra ciudad...
os suena a raro eh que sí?
ah, y otra cosa, yo no sé si el PSC tiene prisa en responder, pero me parece el colmo que se crítique a los comentaristas por comentar... que hay que respetar una especie de velatorio o algo así y esperar a que el post esté frío para comentar?
tipo... 2 días está bien? desconocía las normas de uso... vaya..
VISCA EL DEBAT!!! i t'animo a participar més!!!
Xavi
I crec a més, que aquest blog te moltes reacciones, a temes de tot tipus.
no cal diferenciar!
Els arguments que les suporten També hi són: crear un xarxa eficient, amb traçats més rectes i que arribin a més barris.
Per exemple: algún que anés des de Sant Feliu a Castelldefels amb la proposta de la PTP no trigaria més, fent transbordament a Cornellà, que recorrent tot Sant Boi, com es recull a la proposta de PTOP. I és que el revolt que PTOP de la Generalitat preveia per a la C3 incrementa molt el temps de recorregut.
la proposta alternativa de la PTP preveu que, practicament amb els mateixos KM de via, es faci el salt del riu amb la nova C3, hi hagi un altre salt del riu amb la prolongació de la L3 del metro de Sant Joan a Sant Boi i, a més, el metro tingui parades al barri de Mas Lluí, la estació de RENFE de Sant Feliu i el barri de Falguera.
El que es defensa des d'ICV és que es puguin contrastar aquestes diferents propostes. Ho hem vingut explicitant en diferents ocassions, una de les darreres en les jornades de debat sobre el soterrament a Sant Feliu de Llobregat,la tardó passada. I des de l'equip de govern es va dir que aquesta qüestió era una invariable que no es podia debatre.
vam presentar, també, una moció el mes de febrer al tenir coneixement, per primera vegada de les propostes de traçat concret per a la L3. S'ens va demanar que retiressim la moció per a poder parlar, ho vam fer, i vam tenir que tornar-la a presentar tres mesos desprès, sense que el diàleg s'haguès produit.
de tota manera des de ICV-EUIA estem fent actes informatius a tota la comarca, en els que es pot parlar de tot això i oberts a la participació de tothom. A Sant Feliu fem un nou acte informatiu aquest proper dimecres, a les 19,30hores a l'Aula Alfons Comin.
Vaya por delante que considero totalmente equivocada la postura de Fomento respecto al tema que la C3 no pase por Sant Feliu. Los que tengan que hacer algo al respecto que lo hagan. Sant Feliu no puede quedar fuera de esa línea. Es totalmente injusto.. Pero por favor, sres. de ICV yo intento hacer un esfuerzo de compresión, de verdad.. pero me es casi imposible. ¿Qué les ocurre ahora? No les entiendo..¿Qué les pasa? ¿A qué viene ahora replanterarlo todo y querer empezar de nuevo? ¿Conocen y viven la realidad del dia a dia de los que usamos el transporte público?
¿Saben que cada dia muchísimas personas vamos amontonadas en la RENFE? ¿Saben que hay momentos en que cuanta más gente hay en el andén más corto es el tren? ¿Saben que los autobuses Oliveras tienen unos horarios impropios de un pais europeo en el año 2008? ¿Saben que los fines de semana el transporte público en Sant Feliu es sencilamente penoso? ¿Saben que para ir a Gavá, Viladecans, Castelldefels en transporte público es casi una odisea? ¿Saben que muchos ciudadanos, asqueados de perder tanto tiempo optan por ir en su coche a trabajar a 15km escasos de su casa y pierden más tiempo todavía en la obsoleta rotonda de entrada a Sant Boi? ¿Saben que és más fácil ir a Tarrasa que a Sant Boi que se ve desde los balcones del barrio Falguera? ¿A qué es absurdo? No entiendo porque ahora quieren empezar de nuevo en todo el tema del transporte. No entiendo que no apoyen el que la C3 pase por Sant Feliu. ¿Qué ven de malo en esa línea?. ¿Será mejor tener un transporte que no tenerlo??. Ahora resulta que hay que empezar de nuevo en todo. ¿Tan difícil es entender que los ciudadanos estamos hartos y que necesitamos mejores transportes públicos pero que los necesitamos ya? ¿Pero que es lo que hay que redifinir de nuevo? ¿Qué suerte de sesuda reflexión hay que hacer ahora? ¿Quién puede rechazar que un transporte llegue a su ciudad?¿Metro? pues venga metro ¿Tranvía? pues venga tranvia ¿C3? pues venga C3. Bienvenidos sean todos estos transportes. Pero ¿que quieren decir?, ¿Qué ahora se pasarán unos cuantos años definiendo la redefinición de los transportes que Sant Feliu necesita con urgencia? ¿Me pueden decir cuantos años para hacerme una idea? Yo lo tengo muy claro. Necesitamos mejor y más transporte público. No podemos perder más tiempo..
És una proposta de partit i la fem en un local de partit, però és una proposta oberta, amb voluntat de confrontació i diàleg. Serà un acte també obert, no només per als militants o simpatitzants d'Iniciativa o Esquerra Unida.
Us suggereixo que hi assistiu, us convido a assistir-hi. Això de la virtualitat trenca totes les fronteres dels llocs i els horaris, però res no és comparable a un debat viu i cara a cara. Encara (o potser millor així!) que sigui a la seu d'un partit polític amb el qual podem discrepar de forma ben ostensible.
Apa, animeu-vos!!!
no crec que ens haguem de passar varis anys decidint tel traçat, de fet és ara el moment de fer el debat i per això ho plantegem. Encara no hi ha projectes constructius de res només propostes.
De fet RENFE a l'estudi que ha fet no concreta traçat. només diu que que el salt del riu, fins a sant Boi, s'ha de fer en un punt entre Cornellà i Sant Jona Despí.
Ara estem en temps d'al·legacions d'un avenç del Pla Territorial Metropolità (No és ni la proposta definitiva), la revissió del Pla d'Infrastructures i l'aprovació definitiva del Pla de Viatgers de Catalunya (ja sé que és una mica complexe però és així). És en el debat d'aquets plans que s'han prendre decissions, pe`r això ICv-EUIA estem plantejant aquestes propostes ara.
la setmana passada, precisament, es va constituir el Fòrum Comarcal sobre Mobilitat (impulsat pel Consell Comarcal i els sindicats i les patronals de la comarca.
En aquest Fòrum el senyor Manel Nadal, en representació del Govern de catalunya, va ratificar que totes les propostes contingudes en aquests plans era possible debatre-les i modificar-les, en els propers mesos.
Per tant, aquest debat no retasa res, es farà igual tant si s'adopta la proposta original com si es fan modificacions.
Ni ICV-EUIA, ni el Consell Comarcal, ni els sindicats de la comarca, ni les patronals de la comarca, ni tots els regidors de la comarca que vam assistir a la constitució del Fòrum, ni el senyor Nadal ens hem tornat bojos i volem enderrerir les coses. El que crec que hem de voler és fer les coses el millor possible.
Un altre argument que s'ha fet servir es el fet de que això retrassaria l'arribada d'aquesta xarxa a st feliu. A la metaixa gent que argumenta això, els hi demanaria que per uns moments pensessin que la situació s'invertis, que el seu possicionament fos contari al del equip de govern,
no intentarian convença al equip de govern que van equivovats???? no intenatrien debatre i consensuar la millor solucio???
Xavi
Per cert, encara estic esperant que m’expliqueu si per mi, estudiant a la UPC de Castelldefels, quina es la millor proposta, i per anar a l’hospital comarcal?
si vols anar a l'hospital comarcal tindràs una parada més amb la proposta de la Generalitat (tot i que en la proposta d'ICV hauràs de fer transbordament a Sant Just centre).
A més per a tu ciutadà de Sant Feliu, tindràs una millor connexió amb Barcelona (que és la destinació de la major part de la mobilitat de la gent de Sant Feliu). I a més si ets ciutadà de Mas Lluí tindràs una estació al barri.
A part, amb la proposta d'ICV-EUIA es dona satisfacció al plantejament històric de que al centre de la ciutat hi hagi un intervanviador potent entre metro, Renfe i Tramvia. Fet que facilita la mobilitat i la convinació de diferents possibilitats de trajectes per als ussuaris (en funció del punt de la ciutat o de la comarca al que vulguis desplaçar-te). Cosa que en la proposta de la Generalitat hi ha fins a quatre sistemes de transport que coincideixen en un mateix trajecte, entre sant Joan i Sant Feliu)
A nivell de la comarca, amb la proposta que defensa ICV-EUIA, s'articula una xarxa ferroviaria que connecta els barris més densos de tota aquesta zona del territori.
A part, i per parlar de tot, la prolongació de la L3 de metro entre Sant Joan i Sant Feliu que proposa la Generalitat, s'haurà de fer a cel obert (així ho va confirmar l'alcalde al ple en que vam debatre les mocions). Donat que la tuneladora pretenen utilitzar-la per construir el tunel a sota el riu per a RENFE.
Això vol dir anys d'obres amb la zona de la rambla oberta, desprès d'anys d'obres amb el soterrament del tren. I això per a una línia de metro que farà el mateix trajecte que ja podem fer amb la Renfe.
Yo recuerdo haber leído en alguna parte que el Metro de Sant Feliu era la RENFE.. ¿Porque no apoyan que Sant Feliu tenga la C3 y nos comuniquemos con nuestros vecinos de Sant Boi (tan cerca tan lejos.., Viladecans, Castelldefels (ir a la playa en un solo transporte público, que maravilla)...
Hombre RENFE mejor que algunas líneas de autobuses seguro que lo es..Y qué líneas de autobuses, madre mía..Y que frecuencias de paso.. y que servicio los fines de semana.. Y ese horario tan estupendo durante el mes de agosto..O llegas prontísimo o llegas tarde. No hay termino medio..
Sugiero que alguien emplee uno de esos trayecto para hacer sesudas reflexiones sobre el trasnporte que necesita Sant Feliu.. Le dará tiempo a reflexionar a requetereflexionar y a echar una sueñecito de paso.. Todo esto en el año 2008 y en un país europeo..
¿Pueden decirme cuanto tiempo van a durar las reflexiones, deliberaciones y las vueltas una y otra vez al mismo tema? Lo digo porque como quedan unos cuantos años para las próxima elecciones municipales, pues para hacerme una idea... A la idea que durante mucho tiempo seguiremos instalados en el siglo pasado en lo que se refiere al transporte público en Sant Feliu. Es una auténtica lástima..Mientras a seguir disfrutando de la rotonda de entrada a Sant Boi..Te da tiempo a reflexionar, de sobra..
Pues, este debate se ha de hacer a lo largo de este año, al menos és lo que se desprende de las propuestas que hace el mismo Govern de la Generalitat (no és decisión de ICV-EUIA retardar la toma de decisiones con este debate. Lo que hace ICV-EUIA es plantear el debate cuando se ha de realizar).
El Govern a lo largo de este año ha de aprobar el Plan Territorial metropolitano (que únicamente está en fase de ante-proyecto) y la revisión del plan de infraestructuras. Insisto, no nos lo inventamos desde ICV-EUIA
Y de hecho nos consta que ya se están valorando modificaciones a las propuestas provisionales sobre las infraestructuras, que irán dando a conocer.
Precisamente por eso el Consell Comarcal, los sindicatos y la patronal han impulsado un "fòrum de mobilitat comarcal". Para debatir todas estas propuestas a lo largo de este año. Lo que no sé és si las reuniones se harán en un autobús, puede ser una propuesta interesante
No és aquest el problema amb el que ens enfrontem.
jo crec que hi ha dos problemes que hem de superar:
El nul interes per part d'alguns de moure res.
I el finaçament. Reconeg que si no hi ha ambició per part de tothom, ens diran que no i Sant Feliu no podra tenir metro a Mas Lluí, plaça de l'Estació i Falguera.
Estic amb tu el metro ha de tenir a Sant Feliu la mateixa freqüència que tè en la resta de la xarxa.