Una bona experiència de diàleg entre veïns i electes al Centre Cívic Roses.

El 21 d’abril, l’Associació de veïns del barri Roses-Castellbell va organitzar al Centre Cívic Roses una taula rodona amb els tres portaveus dels grups de l’oposició (nosaltres, ERC i PP) per analitzar i valorar el funcionament dels serveis municipals bàsics. Es tractava de saber què opinem sobre la neteja i el manteniment dels carrers i els equipaments municipals, la recollida d’escombraries, la jardineria,...

En el meu torn, em vaig centrar inicialment en les dues concessions de recollida d’escombraries i de neteja viària i vaig explicar el que, en opinió d’ICV-EUiA, són les cinc decisions de l’equip de govern que cal conèixer i valorar negativament:

1. separar les dues concessions l’any 2004, que sempre havien estat conjuntes,
2. afavorir empreses en l’adjudicació de les concessions,
3. descuidar el seguiment de les concessions,
4. acceptar any rera any increments de cost molt difícils de justificar
5. ignorar l’opinió de les associacions de veïns en relació als serveis municipals

Per sortir de la pèssima situació a què han portat aquestes decisions, em vaig comprometre a què, en cas de tenir responsabilitats de govern, prendre justament les decisions totalment contràries:
  1. reunificar les concessions de neteja viària i recollida d’escombraries a partir de la primavera de 2012, que és quan acaben les contractes actuals.
  2. valorar amb rigor i sense favoritismes les propostes econòmica i, sobretot, de qualitat tècnica de les empreses que es presentin al concurs.
  3. prioritzar el seguiment de les concessions, amb un tècnic municipal que tingui aquesta funció i la desenvolupi sense condicionaments de les empreses concessionàries ni de cap altra mena.
  4. exigir el compliment dels plecs i no admetre increments de costos per serveis no prestats o considerant-los com a treballs extraordinaris quan formen part del contracte.
  5. crear les comissions de seguiment dels serveis municipals, fer que les associacions de veïns en formin part i garantir-ne un funcionament regular i efectiu.
A l’acte hi havia una setantena de persones i va haver-hi moltes intervencions, totes elles molt interessants, i coincidents sovint amb les idees que vaig expressar. Quan va parlar un conegut veí del barri, va dir que “llevo 45 años en Sant Feliu, y nunca ha estado tan mal como ahora”, i em va convidar a fer un recorregut detallat pels seus carrers, que finalment vaig fer i vaig explicar en un altre escrit.

Pocs dies després, i també arran d’aquest acte públic, un veí del barri em va explicar alguns problemes de la piscina vella, de l’antic bar, del mòdul d’esports i de l’antic camp de futbol de la Rambla. Però d’això ja en parlaré en un altre escrit.

Finalment, vull donar les gràcies a l’AVV Roses-Castellbell per haver fet possible aquest acte de diàleg entre veïns i electes. Temps enrera, l’AVV Mas Lluí també ho va fer, en relació a la modificació del Pla General Metropolità que pot afectar el barri.

Trobades així són les que conformen el que jo crec que ha de ser un govern de proximitat, un govern que afavoreix el diàleg i la relació amb entitats i ciutadania. Estic convençut que enraonar és un element fonamental del bon govern municipal, i que facilita la consolidació i generalització d'un esperit més actiu i comunitari, un esperit que ens fa millors ciutadans i que fa també un Sant Feliu millor.

Comentaris