14-F: els resultats a cada col·legi electoral i una lectura personal.

Com sempre que hi ha eleccions, m'agrada fer un recull el més entenedor possible dels resultats a la nostra ciutat. En aquest primer quadre, el resultat a cadascun dels set districtes electorals de Sant Feliu:


Un de cada tres vots va anar al PSC, que guanya a tots els districtes: un resultat excel·lent. ERC va tenir també resultats excel·lents: segon a TOTS els barris, consolidant una presència a tota la ciutat que no havia tingut fins ara. La resta de partits ens vam repartir la meitat restant dels vots. Em preocupa molt la irrupció de Vox, que passa per davant nostre a un barri com Falguera, de tradicional vot a a ICV-EUiA o a Can Calders. Més esperables eren les terceres places de Junts x Cat als barris on viu més gent amb  record de vot convergent (Centre, Roses i Mas Lluí), la de Ciutadans a la Salut (jo em pensava que quedarien tercers també allà on Vox els ha passat per davant) i el nostre vot consolidat a les Grases, que valoro i agraeixo moltíssim. Fet a Sant Feliu ha fet una anàlisi molt exhaustiva, que m’estalvia de fer-lo a mi. Més ben dit, dues: "Radiografia del vot barri a barri i partit a partit" i una interesantíssima "Comparativa de vot i participació en funció del nivell de renda". 

Tot seguit, el desglossament dels resultats per col·legis electorals:



Comentaris