23/08: comença la remodelació de la cruïlla dels carrers Josep Ricart, Daoiz i Velarde i Sant Jaume.
Demà començaran les obres de remodelació completa d'aquesta cruïlla, una de les més insostenibles des del punt de vista de la mobilitat i la seguretat dels vianants. Aquesta obra va ser una de les més votades el novembre de l'any passat, com vaig explicar en aquest escrit.
En aquests moments, és una cruïlla heretada d'un urbanisme dels anys seixanta, molt poc pensada per a l'accessibilitat de les persones i la creació d'espais públics de qualitat. La distància entre voreres per la banda dels números parells és molt gran i hi ha un enorme espai desaprofitat que podria i hauria de jugar un altre paper. A més, la zona té problemes de clavegueram que cal resoldre també per les contínues molèsties que provoca a les comunitats de propietaris de l'indret.
La proposta la vaig explicar en aquesta imatge que reprodueixo:
Tota la cruïlla serà una gran plataforma única, és a dir, sense voreres i amb prioritat sempre per al vianant. Es prohibirà el gir de Daoiz y Velarde al carrer Sant Jaume. Se suprimiran les places d'aparcament d'aquesta cruïlla (entre 6 i 8, que tenen l'antic camp de futbol al costat). Com he dit, es resoldrà el problema històric de clavegueram d'aquest punt. S'instal·larà nou arbrat i mobiliari i, en definitiva, es generarà una placeta amable on ara només hi ha una cruïlla desavinent.
Aquestes obres no són molt llargues, però sí que tenen una afectació inicial important a la circulació de vehicles privats, del bus urbà i de la recollida d'escombraries. Aquestes afectacions duraran fins al 10 de setembre, s'expliquen en aquest enllaç de l'Ajuntament, i es resumeixen en el gràfic següent:
Posteriorment, les obres continuaran fins a finals de setembre, però ja no afectaran als serveis que abans he esmentat.
Aquesta no serà l'única millora al carrer Josep Ricart. Uns metres abans, la cruïlla amb Santiago Rusiñol també és excessivament llarga i amb voreres mal resoltes per a la mobilitat de les persones amb cadira de rodes, com es pot veure en aquestes dues fotos:
Les obres en aquesta cruïlla consisteixen en l'ampliació dels espais per a vianants en ambdues cantonades i una millora clara de l'accessibilitat, tant per a persones amb mobilitat reduïda com per a persones invidents. S'estreny molt el pas de vehicles, avui innecessàriament ampli. El resum és el següent:
Aquestes obres requeriran ordenar la circulació en alguns moments, però no el tall que comporta l'obra anterior. És una obra, finalment, que es farà immediatament després de la cruïlla amb Daoiz i Velarde, i que acabarà també a finals de setembre.
Recordo, finalment, el sentit, la raó de ser, d'aquestes obres: Iniciativa i Esquerra Unida volem que Sant Feliu sigui una ciutat pràcticament 100% accessible abans que acabi 2018. Un objectiu que els companys socialistes han fet seu i que forma part del Pla d'Acció del Mandat 2015-2019. Per què dic pràcticament? Doncs perquè encara no ho serà tot el terme (faltaran alguns punts en els poligons industrials), perquè no podem tenir el mateix nivell d'exigència amb els privats (comerços i comunitats) i perquè no podem resoldre en tant poc temps tots els problemes d'accessibilitat de les persones invidents, que requeriran un treball a més llarg termini,
Després de les Festes de Tardor, tornarem a obrir el procés perquè la ciutadania plantegi propostes de millora de la ciutat per fer a l'estiu del 2018, i perquè després les prioritzi, de la mateixa manera que ha fet amb aquestes dues que avui he comentat. Animo a què, si algú encara detecta barreres físiques per a la mobilitat al nostre casc urbà, ens les faci saber: d'aquí al 31/12/2018, no en volem deixar ni una!
En aquests moments, és una cruïlla heretada d'un urbanisme dels anys seixanta, molt poc pensada per a l'accessibilitat de les persones i la creació d'espais públics de qualitat. La distància entre voreres per la banda dels números parells és molt gran i hi ha un enorme espai desaprofitat que podria i hauria de jugar un altre paper. A més, la zona té problemes de clavegueram que cal resoldre també per les contínues molèsties que provoca a les comunitats de propietaris de l'indret.
La proposta la vaig explicar en aquesta imatge que reprodueixo:
Tota la cruïlla serà una gran plataforma única, és a dir, sense voreres i amb prioritat sempre per al vianant. Es prohibirà el gir de Daoiz y Velarde al carrer Sant Jaume. Se suprimiran les places d'aparcament d'aquesta cruïlla (entre 6 i 8, que tenen l'antic camp de futbol al costat). Com he dit, es resoldrà el problema històric de clavegueram d'aquest punt. S'instal·larà nou arbrat i mobiliari i, en definitiva, es generarà una placeta amable on ara només hi ha una cruïlla desavinent.
Aquestes obres no són molt llargues, però sí que tenen una afectació inicial important a la circulació de vehicles privats, del bus urbà i de la recollida d'escombraries. Aquestes afectacions duraran fins al 10 de setembre, s'expliquen en aquest enllaç de l'Ajuntament, i es resumeixen en el gràfic següent:
Posteriorment, les obres continuaran fins a finals de setembre, però ja no afectaran als serveis que abans he esmentat.
Aquesta no serà l'única millora al carrer Josep Ricart. Uns metres abans, la cruïlla amb Santiago Rusiñol també és excessivament llarga i amb voreres mal resoltes per a la mobilitat de les persones amb cadira de rodes, com es pot veure en aquestes dues fotos:
Les obres en aquesta cruïlla consisteixen en l'ampliació dels espais per a vianants en ambdues cantonades i una millora clara de l'accessibilitat, tant per a persones amb mobilitat reduïda com per a persones invidents. S'estreny molt el pas de vehicles, avui innecessàriament ampli. El resum és el següent:
Aquestes obres requeriran ordenar la circulació en alguns moments, però no el tall que comporta l'obra anterior. És una obra, finalment, que es farà immediatament després de la cruïlla amb Daoiz i Velarde, i que acabarà també a finals de setembre.
Recordo, finalment, el sentit, la raó de ser, d'aquestes obres: Iniciativa i Esquerra Unida volem que Sant Feliu sigui una ciutat pràcticament 100% accessible abans que acabi 2018. Un objectiu que els companys socialistes han fet seu i que forma part del Pla d'Acció del Mandat 2015-2019. Per què dic pràcticament? Doncs perquè encara no ho serà tot el terme (faltaran alguns punts en els poligons industrials), perquè no podem tenir el mateix nivell d'exigència amb els privats (comerços i comunitats) i perquè no podem resoldre en tant poc temps tots els problemes d'accessibilitat de les persones invidents, que requeriran un treball a més llarg termini,
Després de les Festes de Tardor, tornarem a obrir el procés perquè la ciutadania plantegi propostes de millora de la ciutat per fer a l'estiu del 2018, i perquè després les prioritzi, de la mateixa manera que ha fet amb aquestes dues que avui he comentat. Animo a què, si algú encara detecta barreres físiques per a la mobilitat al nostre casc urbà, ens les faci saber: d'aquí al 31/12/2018, no en volem deixar ni una!
Comentaris