30.000 entrades al meu bloc: moltíssimes gràcies a tothom!


Avui, cap a les 8 del matí, dec haver tingut la visita 30.000 a aquest bloc. No està malament! Sembla ahir que vaig rebre la que feia 1000...

El meu primer escrit el vaig fer pensant en tots els meus avantpassats, el dia 30 de novembre de 2006, aviat farà quatre anys. Vaig començar a comptar les visites el 16 de desembre de 2007, ara fa 2 anys i 11 mesos. Des del 16/12/07, hi ha hagut 30.000 visites al bloc, gairebé 30 visites diàries.

Per a mi, escriure al bloc és un plaer, però també ho considero un deure. Si un ciutadà com jo vol assumir lliurement la representació de milers d'altres, ha de tenir opinió i ha de voler compartir-la, ha de generar idees i propostes i ha de voler posar-les en comú i sotmetre-les a la consideració de tothom, afavorir el diàleg i la controvèrsia, fer possible l'opinió des de punts de vista diversos i potser confrontats. Així és com jo ho veig.

Aquest és el meu escrit 441. Fent comptes: gairebé 13 escrits al mes, 3 a la setmana, 1 cada dos dies. No està malament. Tots ells, del primer a l'últim, oberts a tota mena de comentaris: ni els reviso abans d'acceptar-los, ni els modero, ni res: surten tal qual i a l'instant, tothom és benvingut d'una manera absolutament lliure. En aquest bloc hi ha avui 680 comentaris, cap dels quals ha faltat al respecte ni a mi ni a ningú.

L'article més visitat ha estat aquest, amb 182 persones que l'han llegit (el meu comptador no compta les vegades que un article és llegit des del mateix ordinador: les compta com a una única visita). El que més comentaris va provocar ha estat aquest, amb 27 comentaris.

Alguna dada més. Encara no he arribat cap dia a 100 visites: el meu récord són 92 entrades en un dia, no recordo quan. D'altra banda, el dia de la Mare de Déu d'agost de l'any passat vaig tenir 7 visites: el rècord pel cap baix. Tampoc he arribat a 500 visites en una setmana: la que més, 463, a la tardor de 2008, la primera vegada que l'alcalde va anunciar que se n'anava. Tinc ganes de veure algun recompte diari de tres xifres!

En tot cas, moltíssimes gràcies a tanta gent per compartir amb mi molt més que aquesta tribuna: la passió per la ciutat a què es dedica i per la política com a instrument per definir els nostres camins comuns.

Gràcies, amigues i amics!!!

Comentaris