Quina enganyifa! La connexió del Metro amb Renfe a Sant Feliu ni tan sols s'havia plantejat d'entrada...
El dia 20 de març, s'ha penjat en aquesta adreça l'estudi de les diferents alternatives de prolongació de la L3 de Metro des de la Zona Universitària fins a Sant Feliu.
La prolongació estudiada té tres trams:
1) de Pedralbes a Esplugues Centre (amb futures noves estacions a l'Hospital de Sant Joan de Déu i plaça de l'Ajuntament a Esplugues)
2) d'Esplugues Centre a l'estació de tren de Sant Joan Despí (amb futures noves estacions a Sant Just Centre, nou Hospital Comarcal i Renfe Sant Joan Despí, amb intercanviador de tren i metro)
3) de l'estació de tren de Sant Joan Despí a Sant Feliu de Llobregat, amb tres alternatives possibles:
3a) de Renfe Sant Joan a plaça Pere Dot, amb estacions a Torreblanca, Rambla i pl. Pere Dot,
3b) de Renfe Sant Joan al Mas Lluí, amb estacions a Torreblanca, General Manso i Clementina Arderiu,
3c) de Renfe Sant Joan a Renfe Sant Feliu, amb estacions a Torreblanca, Rambla i estació.
L'estudi també apunta una data de posada en servei: 2015. Però allò que a mi m'ha disgustat profundament és que, d'entrada, el DPTOP de la Generalitat ni tan sols havia encarregat la possible arribada a Sant Feliu! La pàgina 14 de l'informe diu textualment:
1) ni la Generalitat es va plantejar des dels inicis que el Metro arribés a l'estació de Sant Feliu,
2) i. el que és molt més greu, ni PSC ni CiU ni ERC van demanar inicialment que es valorés la possibilitat que el Metro arribés a l'estació...!
La constància de la reivindicació veïnal, la insistència d'ICV-EUiA en aquest tema i la proximitat de les eleccions municipals van obligar a incorporar a darrera hora (març 2007) l'estudi de viabilitat del Metro a l'estació. És a dir, d'entrada i sense que molta gent ho sapiguéssim (òbviament sí que ho sabia el nostre equip de govern) totes les alternatives inicials donaven tot el protagonisme com a eix de comunicacions a l'estació de Renfe de Sant Joan Despí i, per poder dir que el metro arribava a Sant Feliu, el deixaven en una sola parada a la Torreblanca.
Més encara, malgrat que ho vam demanar explícitament en ple, l'Ajuntament ni tan sols va demanar la valoració de l'opció que defensa amb contundència ICV-EUiA, que vam portar al nostre programa electoral, que és plenament viable, i que subscriuria si els ho preguntéssim la major part de la ciutadania:
el Metro ha de venir de Sant Just Desvern pel Mas Lluí fins a l'estació de Renfe, i valorar amb visió de futur, fins i tot, si aquest ha de ser el final de línia o ha d'anar més enllà.
És una broma de molt mal gust que, primer, ni es considerés l'arribada a Sant Feliu i que, quan es considera, es faci sense cap argumentació de forma clarament subsidiària a Sant Joan Despí (tant de poder té el seu alcalde? tan poc el nostre?) i sense ni tan sols plantejar-se una alternativa molt millor per a la nostra ciutat (pel Mas Lluí fins a l'estació), ni fer possible un debat obert i transparent sobre aquest tema.
Perquè... no es podia haver aprofitat les jornades del soterrament de l'1 i 2 de desembre per debatre sobre la qüestió, més tenint en compte que afecta plenament al projecte de soterrament que hem de tirar endavant? O és que ja s'ha acordat a esquenes de la ciutadania que el Metro arribi tan sols a Torreblanca o com a molt, llençant diners a gavadals, a la plaça Pere Dot?
Per què, una vegada més, tant silenci inexplicable, tanta administració interessada de la informació, tanta opacitat?
Comentaris