A mi m'hauria faltat temps per convidar-la a ella.

El dia 6 de maig, ADIF va publicar a Twitter la notícia següent: "Integración del ferrocarril en Sant Feliu de Llobregat: comenzamos el montaje de vía en el nuevo túnel y avanzamos en la nueva estación." i va penjar les quatre fotos que adjunto.





 A l'endemà, vaig fer aquest comentari al meu mur de Facebook:  

Han passat tres setmanes des d'aquesta breu reflexió, en què plantejava que, amb un mínim de sentit institucional i de respecte a quaranta anys de lluita unitària, l'alcaldessa hauria de convidar a una visita d'obres al conjunt del consistori actual i, en representació de tots els consistoris anteriors, a tots els exalcaldes de Sant Feliu.

L'alcaldessa no ho ha volgut fer. Suposo que, aficionada com és a voler ser la protagonista de cada foto i de cada vídeo que es faci a la nostra ciutat, no vol compartir cap imatge amb qui l'ha precedit democràticament en el càrrec que ara ocupa. Sap greu, perquè ni tot comença amb la Lourdes ni tot gira entorn seu. De fet, a mi m'hauria faltat temps per convidar-la a ella.


El 24 d'octubre de 2012 vam tenir una jornada de reunions amb diferents partits al Congrés dels Diputats. Governàvem ICV-EUiA amb CiU. A mi ni se'm va passar pel cap anar a les reunions polítiques importants sense el conjunt de la representació democràtica de la ciutat. I vam anar a Madrid amb els dos partits que llavors eren a l'oposició (Sergi Jiménez, PP i Lourdes Borrell, PSC) i fins i tot amb ERC, que s'havia presentat a les eleccions de 2011, però per poc no va obtenir representació (Oriol Bossa). 


Gairebé cinc anys i mig després, el 17 de gener de 2018, el ministre Iñigo de la Serna va comparèixer a la Sala de Plens per anunciar l'aprovació definitiva de les obres del soterrament. Ni se'm va passar pel cap que la foto oficial fos només amb mi o només amb el govern (llavors ICV-EUiA i PSC). La lluita era unitària i la foto ho havia de ser: tots els regidors i regidores de fa 8 anys, els exalcaldes Baltasar i Vázquez (l'Ángel aquell dia era fora de Sant Feliu) i també persones rellevants que, com Xavier Alegre al Senat, va treballar unitàriament i incansablement pel soterrament.

I acabo aquest breu recorregut fotogràfic de l'esperit que mai s'hauria hagut de perdre amb la foto oficial del dia que van començar oficialment les obres, el 22 de juny de 2021, essent alcaldessa la Lídia Muñoz:

Com sempre, com ha de ser: amb tots els regidors i regidores del moment, i amb tots els exalcaldes anteriors. També amb la llavors delegada del Govern, la senyora Teresa Cunillera, molt involucrada com els anteriors delegats del govern (especialment Enric Millo, del PP) en facilitar les obres del soterrament.

I des que la senyora Borrell és alcaldessa tot això s'ha esvaït. Pel que em van dient els companys, cap regidor de l'oposició ha fet cap reunió unitària ni cap visita a les obres del soterrament. I els alcaldes anteriors no hem rebut ni una, ni una!, invitació a res que tingui relació amb unes obres que ens hem deixat la pell per aconseguir. Lo dicho: a mi m'hauria faltat temps per convidar-la a ella. Malgrat ella: no deixa de ser, en cap moment, com les altres vint persones del ple, representant democràtica de la ciutadania. I el respecte institucional, per damunt de tot!

Comentaris