Dia d'Andalusia a Sant Feliu: gràcies a totes les penyes andaluses de la nostra ciutat!

Dissabte, un concert memorable al Palau Falguera. Per treure's el barret sense portar-ne! Un cantaor que em va posar la pell de gallina, Óscar Ruiz, acompanyat a la caixa per Santi no recordo el cognom i, a la guitarra, pel santfeliuenc Miguel Ángel Pozo. Senzillament, extraordinari. Hi va haver una peça que em va sortir de dins de l'ànima un "Bravo!" tan fort que molta gent es va girar estranyada del meu entusiasme. Sense paraules. Brutal!

Diumenge, actuacions de les diverses seccions de la Peña Bética, la Peña Cultural Recreativa Luis de Córdoba, la Asociación Cultural Andaluza Rosas de Sant Feliu i el Centro Cultural Andaluz Virgen del Rocío, també amb la participació de la Colla dels Geganters. La Sala Ibèria, com sempre, plena de gom a gom. Molt bon ambient, molta festa, moltes cares conegudes amb rialla d'orella a orella, molta alegria i poca nostàlgia carrinclona. M'ho vaig passar bé, tot i que he de confessar que em va agradar més la música de dissabte nit que la dansa de diumenge migdia.

Les penyes són una peça important en la vida de la nostra ciutat. I així ho va saber reconèixer l'Àngel Merino, de qui comencen a parlar bé i no paren, tant les penyes andaluses com les colles de la nostra cultura tradicional. Sabrem recuperar una forma de fer a Sant Feliu que faci que tota mena d'entitats se senti reconeguda i ajudada pel govern de la ciutat? Aquest és, sens dubte, el camí que tots hauríem de seguir...

Comentaris