Al·legacions d'ICV-EUiA i ERC per demanar oficialment Metro a Mas Lluí, estació i Falguera.
Aquest dijous, 18/09, hi ha convocat un ple extraordinari per debatre la proposta de prolongació de la L3 des de Zona Universitària fins a Sant Feliu.
La proposta del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, amb el vist i plau a Sant Feliu del PSC i CiU, preveu dues parades de metro en paral·lel al traçat del tren i el trambaix: davant el Palau d'Esports i davant l'ambulatori de la Rambla.
La proposta que presentem Iniciativa i Esquerra Unida, Esquerra Republicana, la Plataforma pel Transport Públic i les associacions de veïns de Sant Feliu (i de tota la comarca del Baix Llobregat), proposem tres parades de metro en un sentit perpendicular al tren i amb intercanviador a l'estació: Mas Lluí, estació i Falguera.
ICV.EUiA i ERC ho hem argumentat formalment en les al·legacions que us podeu descarregar aquí.
Les resumeixo:
1. Cal una visió global i conjunta de metro i tren. No pot ser que el projecte C3 de la línia de Rodalies i que el projecte L3 de metro estiguin fent-se l'un a les esquenes de l'altre... i per administracions governades pel mateix govern.
2. Cal consens polític i ciutadà. Estem definint el Sant Feliu del futur, i no es pot fer amagant informació i limitant les aportacions de la ciutadania, emparant-se en majories politiques transitòries i, en llocs com a Sant Feliu, fràgils.
3. L'alternativa del DPTOP no és la millor per a la comarca del Baix Llobregat. Un recorregut sinuós, la ignorància mútua de les aportacions de passatgers i de complementarietat de xarxes entre rodalies i metro, la no arribada del metro a Sant Boi enllaçant directament amb FGC,...
4. L'alternativa del DPTOP no és la millor per a Sant Feliu. Dues estacions en traçat solapat davant tres estacions amb traçat que dóna transport públic ferroviari a tots els barris de Sant Feliu creiem que no té color. Renunciar definitivament a tenir metro al Mas Lluí i a l'estació ens sembla un disbarat.
El DPTOP ha donat un temps brevíssim d'exposició pública: 60 dies entre el 23 de juliol i el 23 de setembre. No es pot dir que hagin tingut voluntat de facilitar el consens ciutadà i polític que el tema reclama. I em sap molt de greu, perquè al·lego des d'un partit que forma part del Govern de la Generalitat. Pèro jo ho tinc clar, molt clar, claríssim: primer, Sant Feliu.
La proposta del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, amb el vist i plau a Sant Feliu del PSC i CiU, preveu dues parades de metro en paral·lel al traçat del tren i el trambaix: davant el Palau d'Esports i davant l'ambulatori de la Rambla.
La proposta que presentem Iniciativa i Esquerra Unida, Esquerra Republicana, la Plataforma pel Transport Públic i les associacions de veïns de Sant Feliu (i de tota la comarca del Baix Llobregat), proposem tres parades de metro en un sentit perpendicular al tren i amb intercanviador a l'estació: Mas Lluí, estació i Falguera.
ICV.EUiA i ERC ho hem argumentat formalment en les al·legacions que us podeu descarregar aquí.
Les resumeixo:
1. Cal una visió global i conjunta de metro i tren. No pot ser que el projecte C3 de la línia de Rodalies i que el projecte L3 de metro estiguin fent-se l'un a les esquenes de l'altre... i per administracions governades pel mateix govern.
2. Cal consens polític i ciutadà. Estem definint el Sant Feliu del futur, i no es pot fer amagant informació i limitant les aportacions de la ciutadania, emparant-se en majories politiques transitòries i, en llocs com a Sant Feliu, fràgils.
3. L'alternativa del DPTOP no és la millor per a la comarca del Baix Llobregat. Un recorregut sinuós, la ignorància mútua de les aportacions de passatgers i de complementarietat de xarxes entre rodalies i metro, la no arribada del metro a Sant Boi enllaçant directament amb FGC,...
4. L'alternativa del DPTOP no és la millor per a Sant Feliu. Dues estacions en traçat solapat davant tres estacions amb traçat que dóna transport públic ferroviari a tots els barris de Sant Feliu creiem que no té color. Renunciar definitivament a tenir metro al Mas Lluí i a l'estació ens sembla un disbarat.
El DPTOP ha donat un temps brevíssim d'exposició pública: 60 dies entre el 23 de juliol i el 23 de setembre. No es pot dir que hagin tingut voluntat de facilitar el consens ciutadà i polític que el tema reclama. I em sap molt de greu, perquè al·lego des d'un partit que forma part del Govern de la Generalitat. Pèro jo ho tinc clar, molt clar, claríssim: primer, Sant Feliu.
Comentaris