Vázquez: Soriano i Dorado, un doble arrasador.

Sorprenent, el penúltim ple de gestió d'aquest mandat (27/02/07). Entre d'altres coses, hi vam abordar el tema del tramvia i la seva implicació amb el soterrament, arran d'una moció que va presentar la Coordinadora d'Associacions de Veïns.
Cinc cèntims: la moció exigia la retirada d'un conveni aprovat el ple de gener perquè l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) coordinés tots els avantprojectes relatius a soterrament i tramvia, incorporant òbviament el tramvia (com estableix el conveni aprovat per unanimitat amb el Ministeri de Foment i la Generalitat) i els treballs del procés de participació que està impulsant la urbanista Itziar González, procés que també té l'acord unànime de tots els regidors i regidores.
La moció va ser defensada pel portaveu de la Coordinadora amb els seus arguments habituals, i -crec- a partir d'una mala interpretació del conveni amb l'ATM. Va tenir el suport del regidor del Grup de CiU, Paco Dorado, i l'abstenció del regidor d'ERC, Carles Soriano, tots dos en el govern. Els 19 regidors restants, hi vam votar en contra. El nostre portaveu, l'Àngel, va tenir una intervenció molt "d'alcalde", molt clarificadora sobre la necessitat d'unitat en els temes del soterrament i de com en aquest tema no hi podia haver simplismes ni demagògia. En aquest sentit, i com és esperable des de l'oposició estant, es va preguntar com, des del govern, dos regidors estaven ara en contra del que havien aprovat poques setmanes abans.
Fins llavors, tot segons el guió previst.
Vázquez es va despenjar llavors amb un doble arrasador. Per un costat, es va mostrar inexplicablement complaent i comprensiu amb Paco Dorado, el regidor responsable de Participació Ciutadana que va arribar a dir sense ímmutar-se que en aquest ajuntament la participació ciutadana és una farsa. Per l'altra, però, va descarregar amb força contra el regidor d'ERC, Carles Soriano, recordant-li amb agror que el seu grup havia votat el conveni del soterrament i donat suport al procés de participació tot just iniciat. La cara de Soriano va reflectir sorpresa i desgrat. A Iniciativa ens vam haver de fregar els ulls per creure el que estàvem veient...
Per què aquesta doble vara de mesura? Per què aquest lleig a ERC i aquesta mà estesa a Paco Dorado (el qual, darrerament, no sembla un regidor a punt de plegar...)? Què barrina l'alcalde? Jo, si fos votant seu (jejeje...) em consideraria amb dret a saber-ho.
I una altra qüestió: per què encara aquest debat mal plantejat i mai ben abordat del tramvia? Si Vázquez hagués complert la seva paraula d'impulsar un debat ciutadà obert, honest i a temps sobre aquest tema, ara ens estalviaríem tanta demagògia i confusió sobre un component més del sistema de transport públic que ens cal ja amb urgència. Clar que liderar i potenciar diàleg i punts de confluència no és el fort de Juan Antonio Vázquez, tot i que ha de ser un component fonamental en la gestió d'un bon alcalde, d'un bon equip de govern. I així, en el tema del Trambaix i en tants altres, passa el que passa: no es pot governar com en Juan Palomo...

Comentaris

Anònim ha dit…
Carai carai ... llegin el resum del ple del socialistes sembla que el senyor Dorado no hagués anat al ple!!! sorprenent!!! ¿ Vazquez&Co estaran preparant el terreny per pactar amb Ciutadants????
Anònim ha dit…
Tema tramvia, no es questió de si el Vázquez hagués complert la seva paraula d'impulsar un debat ciutadà obert, honest i a temps sobre aquest tema : Es mes greu, es un incumpliment flagrant d'un acord de ple : en el ple extrordinari del trambaix es va aprovar obrir un devat de participació ciutadana i na s'ha fet.... la paraula d'un val poc i les mocions del ple tampoc...
Anònim ha dit…
la doble moral de algunos: ¿acaso el gobierno anterior de IC-V pretendía hacer un proceso participativo para construir la cantidad de pisos que tenía planeado edificar a costa de la zona deportiva de la Rambla para financiar el soterrament? ¿Quién limita la participación? ¿quién hipoteca el futuro de Sant Feliu? ¿quién está engañando?
Amb l'anterior equip de govern es va aprovar una moció en què s'acordava un procés de participació per definir el finançament de la part del soterrament que ens toqués. El govern de llavors, exactament el mateix que el govern d'ara, valoràvem la utilització de sòl públic en la zona esportiva de la Rambla. La darrera paraula s'hauria establert en un procés que, amb tota seguretat, no hauria partit de cap exclusió prèvia tipus "això no toca", com ja ha fet aquest equip de govern amb relació a un finançament municipal superior al que hi havia negociat abans amb Madrid o el pas del tramvia sense un debat previ del sistema de transport públic a la nostra ciutat. Sobre la hipoteca de futur, a mi em sembla que nosaltres no en vam deixar, que tot està prou clar i sanejat, però puc estar equivocat: a quina en concret et refereixes? La darrera qüestió segurament té una resposta diferent per a tu o per a mi. Jo ho tinc molt clar i en puc posar uns quants exemples, però no tinc cap intenció d'entrar en un joc així amb algú que ni tan sols signa...
Anònim ha dit…
mucho negociar y pocos resultados. me sorprende q digan que ustedes habían negociado una cantidad menos elevada cuando el acuerdo del soterrament nunca lo acabaron de cerrar.
Por si usted no ha podido seguir mis intervenciones anteriores en distintos foros, me place informarle:
1) Con el ministro Alvarez Cascos (PP, 2002) se llegó a un acuerdo verbal de financiación que preveía un 60% del coste del proyecto a cargo del Gobierno Central, un 20% a cargo de la Generalitat y otro 20% a cargo del Ayuntamiento. En las reuniones con el Gobierno participó incluso la portavoz del PP en el Ayuntamiento.
2) Este acuerdo fue inicialmente valorado por Pere Macías cuando éste fue conseller de la Generalitat y posteriormente rechazado por Felip Puig cuando éste accedió al cargo. La razón esgrimida puede considerarse aceptable porque, efectivamente, el Estado no invierte en Ferrocarriles de la Generalitat. Pero escondía, a parte de la nula voluntad política y nula sensibilidad hacia nuestra ciudad, una preocupante visión de futuro al no considerar la reivindicación -hoy tan asumida por todos pero entonces esgrimida sólo por algunos- del traspaso de los ferrocarriles de Cercanías a la Generalitat.
3) El cambio sustancial en este mandato se ha producido en el Govern de la Generalitat, con la presión efectuada tanto por ERC como por ICV-EUiA. El proyecto sigue siendo el mismo que el que se pactó en 2002, con Merino como alcalde. Evidentemente, hay que actualizarlo con nuevos elementos como el paso en superficie del Trambaix. Este cambio no ha significado una mejora para la parte municipal, como acabo de exponer, y no aceptamos que el alcalde no luche para un mejor acuerdo de financiación, que no ha sometido a consultas con nadie y del que no sabemos el alcance en todos sus extremos.

Espero que esta información resumida conteste a los interrogantes que me ha planteado. Gracias por su atención!