Tres renúncies per falta de projecte, no per manca de diners.
Portada del Butlletí 451, de fa justament deu anys. |
L'equip de govern que formen el PSC, Tots som Sant Feliu i Veïns per Sant Feliu va començar amb un mal clàssic: "els d'abans ho han fet tot malament i ens han deixat lligats de peus i mans". Curiós que amb "els d'abans" van compartir govern els uns (Manyoses, 2011-2015) i els altres (Borrell, 2015-19), i coneixien en tot moment la situació económica de l'Ajuntament, perquè han tingut ple accés a tota la informació econòmica, han assistit a totes les reunions de les comissions informatives prèvies als plens i han tingut sempre accés als informes jurídics i econòmics de l'Ajuntament. Sorprèn tanta sorpresa... He de confessar que a mi també em sorprèn, personalment, el silenci sepulcral de qui va ser regidor d'Hisenda entre 2019 i 2023 i alcalde el darrer any del mandat anterior, Oriol Bossa, de qui seria d'agrair una informació completa i argumentada que permetés rebatre el discurs interessat de Lourdes Borrell, Jaume Manyoses i Silvestre Gilaberte sobre la "mala gestió del govern anterior"
Basant-se en aquesta, segons ells, mala gestió, l'equip de govern que van acordar Borrell, Manyoses, Gilaberte i els seus respectius partits, han decidit tres renúncies a projectes que, en altres moments ells mateixos han compartit i impulsat.
- Renúncia a l'Escola d'Hostaleria del Baix Llobregat a la Nau de les Sedes, com estava acordat amb Generalitat i Àrea Metropolitana
- Renúncia al trasllat i ampliació del CAP Rambla a l'antic camp de futbol, que comportaria també la ubicació d'un CUAP (Centre d'Urgències i Atenció Primària), amb servei d'urgències les 24 hores i, en conseqüència, la recuperació de les farmàcies de guàrdia nocturnes,
- Renúncia al Centre d'Interpretació del Parc de Collserola, a la Masia de la Salut, que suposaria la transformació de la masia en la porta d'entrada al Parc des del Baix Llobregat.
- "La renúncia a l’Escola d’Hostaleria i Turisme del Baix Llobregat: una nova decisió desencertada de l’Ajuntament de Sant Feliu.", Rafa Bellido, elBaix.cat.
- "No donar l’esquena a millorar l’oferta pública de formació professional.", Lídia Muñoz, Fet a Sant Feliu.
- "La renúncia a la subvenció europea de la Masia de la Salut com a símptoma.", Rafa Bellido, el Baix.cat
- "Sant Feliu en Comú Podem porta al Parlament la defensa de la construcció del nou CUAP i de l’Escola d’Hoteleria a la capital del Baix Llobregat", redacció, elBaix.cat
- "Sant Feliu, més enllà d'una pista de gel.", Jaume Bosch, elBaix.cat
- NOCIONS BÀSIQUES PER ENTENDRE EL PRESSUPOST MUNICIPAL: ELS INGRESSOS (1/2)
- NOCIONS BÀSIQUES PER ENTENDRE EL PRESSUPOST MUNICIPAL: LES DESPESES (2/2)
- El pressupost ordinari atén les despeses del dia a dia de la ciutat, que s'han d'atendre perquè formen part de les competències municipals i/o pels diversos contractes subscrits per l'Ajuntament. Són les despeses de personal, les despeses de funcionament de la ciutat (neteja, enllumenat, jardineria, manteniment d'equipaments, i un llarg etcètera), les despeses financeres pels préstecs que té signats l'Ajuntament i les transferències de l'Ajuntament a altres institucions (per exemple, a l'Àrea Metropolitana pel finançament del bus urbà), a les entitats i a famílies de Sant Feliu. El pressupost ordinari està, per una part, molt condicionat en les seves finalitats i, per una altra, molt limitat pels ingressos ordinaris que té l'Ajuntament: no admet gaires filigranes. D'altra banda, una variació en els ingressos, per exemple, per la disminució de les plusvàlues, genera tensions pressupostàries que, òbviament, s'han de gestionar repercutint el mínim possible a la ciutadania. Si la Lourdes, en Jaume i en Silvestre fossin fidels a la realitat i tinguessin voluntat pedagògica, explicarien les dificultats de quadrar i reorientar el pressupost ordinari, sense necessitat d'acusar de mala gestió als seus predecessors.
- El pressupost d'inversions atèn les compres i les obres municipals. Al contrari de les despeses ordinàries, les despeses d'inversions tenen un marge amplíssim de decisió de cada equip de govern, només limitat per despeses plurianuals acordades per governs anteriors i per la capacitat d'endeutament que tingui un Ajuntament com a conseqüència dels préstecs demanats per finançar inversions anteriors. En concret a Sant Feliu, ni el nivell d'endeutament ni plurianualitat anteriors limiten el més mínim la capacitat del govern de PSC, Tots i Veïns per decidir les inversions que creguin millors per a la ciutat. PSC, Tots i Veïns poden gestionar entre 25 i 30 milions d'euros en els propers quatre anys per invertir en el que creguin necessari. És rotundament fals que no hi hagi diners per a inversions.
Accediu aquí a l'explicació municipal del pressupost de 2012. |
Comentaris