Fira i soterrament: presentació d'ICV-EUiA i Entorn 78.
Al nostre estand de la Fira vam projectar aquesta presentació, que complementa el que hem publicat al número 78 de la nostra revista, l'Entorn.
20100508 presentació fira soterrament
View more presentations from jordisjb.
Com hem repetit sovint, el soterrament és molt més que l'enfonsament d'unes vies. És l'oportunitat més gran que mai tindrem per fer el millor Sant Feliu possible. Ensorrar vies permet guanyar 12 ha de terreny en superfície, unir barris fins ara dividits, generar una avinguda més del doble d'ample que la carretera, preveure els seus usos, les seves característiques, millorar comunicacions, afavorir el comerç i l'activitat econòmica,...
L'equip de govern vol limitar la veu dels santfeliuencs i les santfeliuenques fins al proper 15 de maig, al·legant que hi ha un procés participatiu en marxa des de fa anys. El que no diu és que, en aquest procés, ha ìnformat sobre la guarnició i ha amagat el tall, ha destacat les qüestions sobre l'accidental i ha passat de puntetes sobre el debat de l'essencial.
Ho hem vist aquests dies a la Fira. Molta gent es feia creus dels 3 edificis de 14 plantes que estan inicialment previstos, de què el metro no arribi a l'estació (és inconcebible que no lluitem pel que és evident, em deia una senyora!)... Altres no havien considerat la possibilitat de, com que la major part del sòl afectat és municipal, tirar endavant la major operació d'habitatge públic de lloguer assequible de la història de la nostra ciutat,...
No només això. PSC i CiU intenten colar, fins al 15 de maig i com si en formés part, el seu Pla de Mobilitat Urbana (PMU), un instrument imprescindible per definir no només la mobilitat entorn la nova avinguda, sinó al conjunt de Sant Feliu: quins carrers han de ser totalment peatonals, zones 30 o de comunicació interna entre barris, amb més possibilitats de circulació? com hem de revisar els itineraris del bus urbà un cop la via estigui soterrada? Jo em vaig assabentar el mateix divendres que inauguràvem la Fira que el procés de participació de la gent s'acaba aquest 15 de maig... quan la data de finalització no ha estat anunciada enlloc! Qui sap que dissabte s'acaba la possibilitat d'intervenir en un assumpte de tanta trascendència com la planificació de la mobilitat a peu, en cotxe o en transport públic a Sant Feliu?
Em costa no mostrar indignació sobre aquesta mena d'actitud Juan Palomo del nostre equip de govern... Crec que, més que hora de plànyer qui ens governa, és temps de dir en la veu més alta possible quin és el Sant Feliu que volem i com creiem que s'ha de fer: amb la veu i l'acció del màxim de gent, no amb la seva indiferència ni amb la seva resignació.
Jo penso completar amb detall tots els documents que es puguin d'aquí al 15, i et demano que, si tens oportunitat, tu també ho facis. Per això, per no col·laborar a construir el nostre futur sobre bases de passivitat, de resignacio, de mediocritat. Sant Feliu no s'ho mereix!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Com hem repetit sovint, el soterrament és molt més que l'enfonsament d'unes vies. És l'oportunitat més gran que mai tindrem per fer el millor Sant Feliu possible. Ensorrar vies permet guanyar 12 ha de terreny en superfície, unir barris fins ara dividits, generar una avinguda més del doble d'ample que la carretera, preveure els seus usos, les seves característiques, millorar comunicacions, afavorir el comerç i l'activitat econòmica,...
L'equip de govern vol limitar la veu dels santfeliuencs i les santfeliuenques fins al proper 15 de maig, al·legant que hi ha un procés participatiu en marxa des de fa anys. El que no diu és que, en aquest procés, ha ìnformat sobre la guarnició i ha amagat el tall, ha destacat les qüestions sobre l'accidental i ha passat de puntetes sobre el debat de l'essencial.
Ho hem vist aquests dies a la Fira. Molta gent es feia creus dels 3 edificis de 14 plantes que estan inicialment previstos, de què el metro no arribi a l'estació (és inconcebible que no lluitem pel que és evident, em deia una senyora!)... Altres no havien considerat la possibilitat de, com que la major part del sòl afectat és municipal, tirar endavant la major operació d'habitatge públic de lloguer assequible de la història de la nostra ciutat,...
No només això. PSC i CiU intenten colar, fins al 15 de maig i com si en formés part, el seu Pla de Mobilitat Urbana (PMU), un instrument imprescindible per definir no només la mobilitat entorn la nova avinguda, sinó al conjunt de Sant Feliu: quins carrers han de ser totalment peatonals, zones 30 o de comunicació interna entre barris, amb més possibilitats de circulació? com hem de revisar els itineraris del bus urbà un cop la via estigui soterrada? Jo em vaig assabentar el mateix divendres que inauguràvem la Fira que el procés de participació de la gent s'acaba aquest 15 de maig... quan la data de finalització no ha estat anunciada enlloc! Qui sap que dissabte s'acaba la possibilitat d'intervenir en un assumpte de tanta trascendència com la planificació de la mobilitat a peu, en cotxe o en transport públic a Sant Feliu?
Em costa no mostrar indignació sobre aquesta mena d'actitud Juan Palomo del nostre equip de govern... Crec que, més que hora de plànyer qui ens governa, és temps de dir en la veu més alta possible quin és el Sant Feliu que volem i com creiem que s'ha de fer: amb la veu i l'acció del màxim de gent, no amb la seva indiferència ni amb la seva resignació.
Jo penso completar amb detall tots els documents que es puguin d'aquí al 15, i et demano que, si tens oportunitat, tu també ho facis. Per això, per no col·laborar a construir el nostre futur sobre bases de passivitat, de resignacio, de mediocritat. Sant Feliu no s'ho mereix!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Comentaris