14/05/15, som molt del MAS LLUÍ!

Com en cada acte electoral de la coalició, dues hores abans dels parlaments posarem una parada en la qual atendrem les preguntes, propostes i opinions de la ciutadania del barri. Tot seguit, l'Eva, la Carla i l'Hajar explicaran per què són a la candidatura i entre tots abordarem les dues qüestions habituals:

La nostra política municipal:
1. Drets socials per a tothom: què hem fet i què farem a Sant Feliu, en la perspectiva del rescat social i de que tot estigui a l'abast de tothom?
2, Espai públic de qualitat a tots els barris i, en concret, a Mas Lluí.

  • en els darrers quatre anys hem fet: ampliació del Parc Europa allà on Lourdes Borrell (PSC) i Xavier Alegre (C's) pretenien fer prop d'un centenar de pisos i retirada definitiva de la modificació del PGM que afectava al Mas Lluí; urbanització de la plaça Dicià; posada en funcionament del centre cívic Mas Lluí i gestió cívica per part del Centre d'Estudis Comarcalspetites obres de manteniment, ja sigui a petició de l'associació de Veïns com de les reunions amb el regidor de barri, Manel Martínez; posada en funcionament de la Xarxa de Barri del Mas Lluí; coordinació amb l'ajuntament de Sant Just Desvern en diversos temes d'urbanització i funcionament del barri.
  • en els propers quatre anys farem: zona de trobada per a adolescents i joves en l'espai d'equipaments al costat de l'Escola Martí i Pol; nou procés d'elaboració del PGM de Collserola que no afecti al Mas Lluí i que se sotmetrà a consulta popular abans de la seva aprovació definitiva; impulsar la construcció (en conveni amb Generalitat o altres promotors) d'habitatges tutelats en el solar darrera l'IES Olorda on ara hi ha un aparcament provisional; millores a l'Escola Martí i Pol acordades amb el seu consell escolar i en el marc del Pla d'inversions en escoles públiques que ICV-EUiA considerarà prioritari.

3, Govern transparent i participatiu: què hem fet i què farem a Sant Feliu?

Per què cal votar ICV-EUiA:
1) Raons per les quals és imprescindible anar a votar
2) Finalitats per les quals és imprescindible votar en defensa pròpia, en defensa dels interessos dels treballadors i treballadores, dels seus drets socials, dels seus serveis públics,..
3) El millor vot a Sant Feliu és a ICV-EUiA, pel seu programa i per la seva credibilitat.



Primer, en Paco Romero, veí del barri i ex-regidor d'ICV, ha fet un repàs de la transformació del barri que van impulsar els primers ajuntaments encapçalats per Cesc Baltasar i Àngel Merino. I ha acabat amb un emocionadíssim record al companyy Juan Sánchez.
Després, la Maria Cinta Daudé ha fet una exposició sobre la nostra política de drets socials i, en concret, sobre les polítiques d'ocupació i per frenar l'atur que hem impulsat des del govern.
Finalment, jo he tancat. He marcat com a objectiu que la nostra coalició recuperi els antics votants de la coalició al barri, especialment els que han anat a l'abstenció, al PSC o al PP. Pel que fa al PP, i reconeixent l'honestedat dels candidats locals, he recordat que és el partit de la corrupció i la confrontació (Catalunya, immigració,...) i que no es mereix el vot dels treballadors i treballadores de Can Maginàs. Pel que fa al PSC, he posat en qüestió la credibilitat de qui ens ha portat als tribunals reclamant una rebaixa del 9% de l'IBI quan, sent la senyora Borrell regidora d'Hisenda, l'IBI va pujar el 36%, i he desmentit els arguments del PSC sobre la il·legalitat de l'IBI de l'any passat.

Comentaris

Unknown ha dit…
Cal parlar clar i català. La sentència del IBI ha estat molt bona per el PSC i per els santfeliuencs, i molt dolenta per l’ equip de govern (ICV + CiU.)
Quan t’equivoques cal rectificar i demanar perdó. Si ho fan fins i tot els reis...! Els politics de SF no ho fan.
Ahir vaig escoltar mentir al JSJ, i ho dic sense embuts, ho dic clar i català. Ahir va dir que la sentència del IBI els hi era favorable i que no tindrien que retornar els diners; els diners que ens havien cobrat de més.
El tipus del 0,533 ha estat declarat il•legal batlle; ho diuen tres jutgesses. El que calia aplicar era el 0,501.

A SF tenim tinents d’alcalde amb guals al•lega’ls, cotxes oficials -del Ajuntament- amb els ITV caducats i ciutadans que ho denuncien i no passa rés de rés.
Si SF fos a la Gran Bretanya haguessin tingut que dimitir. Però com que encara està a Espanya l’alcalde toca la guitarra, la del gual el fica de pressa i de qualsevol manera (no ha rebaixat l’acera) i l’equip de govern diu que no cal retornar els diners del IBI. .
Coincideixo que cal parlar clar i català. També coincideixo que per a la campanya li dóna moltes ales al PSC (si no, quina campanya faria...). I fins aquí les coincidències.
I començo a parlar clar i català amb un refrany en castellà: aquesta sentència per al PSC pot ser "pan para hoy y hambre para mañana". Dir que ICV-EUiA i CiU fem il·legalitats, a part d'una bestiesa, fa mooooolt difícil que el PSC hi pugui parlar a l'endemà de les eleccions. De manera que les possibles aliances municipals dels socialistes es limitarien molt probablement al PP i Ciutadans. Tu creus que seria una bona notícia per a Sant Feliu un govern PSC+PP+C's???
I vaig al nucli de l'acusació de la teva amiga Lourdes Borrell: que hem pres conscientment decisions il·legals. Ês a dir, ni més ni menys, que prevariquem. Poca broma. I, per acabar d'adobar el bon rotllo, que hem recaptat 1,2M€ de més per fer quatre obretes de pressa i corrents i quadrar la caixa. Tan increïble com impresentable. Vomitiu.
Primer: CONSCIENTMENT. La senyora Borrell sap (i ho explico per si tu no ho saps), tots (vull dir tots) els temes que van a ple han de tenir un informe previ de la interventora i del secretari sobre el compliment de la legislació en el tema de què es tracti. Si fan informe negatiu, llavors som conscients que incomplim, i la decisió política posterior ja és només nostra: complir o incomplir. Un exemple, al final de 2013 vam incomplir deliberadament la llei després d'un informe negatiu de la interventora: vam destinar un petit superàvit de 400.000€ del capítol de personal a fer més plans d'ocupació per a persones aturades en comptes de cancel·lar anticipadament crèdits per reduir l'endeutament, que és el que marca la llei. Tornant al tema de l'IBI de l'any passat: no hi havia cap informe jurídic ni econòmic negatiu, no hi havia cap reparament o objecció dels màxims funcionaris municipals. Acusar-nos de prevaricar en aquestes circumstàncies és molt fort.
Segon: IL·LEGAL. Que el PSC digui que és il·legal un acord que no tenia cap objecció de la secretaria i la intervenció municipals tindria la seva gràcia si no fos un tema tan seriós i amb conseqüències polítiques tan importants. L'única consideració prèvia que van fer els serveis jurídics municipals és que, hi podria haver un buit legal, a finals de 2013 i amb l'aprovació de la nova legislació local (la coneguda com a ARSAL) sense completar la seva reglamentació posterior, entre dos possibles calendaris: l'establert per la Llei d’Hisendes Locals i l'establert per la Llei d'Estabilitat Pressupostària, sense prou criteri jurídic sobre quina preval sobre l'altra. Nosaltres vam adoptar el calendari de la llei d'estabilitat per una raó fonamental: podíem partir de la liquidació de 2013, que era positiva i, en conseqüència, permetia una rebaixa dels ingressos d'IBI, que es va traduir en la rebaixa mitjana del 0,5% que la immensa majoria de ciutadans va tenir al seu rebut de l'any passat. Si ens haguéssim acollit al calendari de la Llei d'Hisendes Locals (que és el nucli del recurs del PSC!), hauríem hagut de partir de la liquidació pressupostària de 2012, que encara era negativa, i hauria estat legalment obligatori incrementar (i no reduir, com vam fer!) el rebut que paguen els ciutadans. En conseqüència, vam optar pel calendari més favorable als ciutadans i, insisteixo, sense cap informe jurídic ni econòmic que indiqués que estàvem prenent una decisió il·legal.
Tot i això, el PSC decideix lliurement anar als tribunals. I el que tu dius que han declarat tres jutgesses, no és la il·legalitat d'un acord, sinó que hauríem hagut d'acollir-nos al calendari de la Llei d'Hisendes locals i no al de l'estabilitat pressupostària. És una sentència sobre la legislació aplicable, sense que se'n derivi cap obligació econòmica per a l'Ajuntament, tret de pagar un màxim de 500€ per costes judicials. En cap cas la sentència diu que s'hagi de fer cap retorn a la ciutadania. Però com que continuem convençuts que la legislació més favorable a l'interès comú era la que vam aplicar, estem disconformes amb la resolució del TSJC i per això la recorrerem.
En síntesi: no hem prevaricat, no hem fet res il·legal, no hi ha res a retornar i no hi ha res a rectificar.
I sobre la gracieta de les petites obres i de tancar la caixa, potser algú li hauria d'explicar a l'antiga regidora d'hisenda l'abc del finançament local. Jo no en tinc gens ni mica de ganes. Ah! I jo no tinc cotxe oficial, i sí que m'agrada tocar la guitarra amb els meus molt bons amics. I?
T'ha quedat clar i català?
Anònim ha dit…
Vivir para ver. Los que fundaron el GAL dando lecciones "legales"