Resum del ple de març de 2010.


El ple de març va ser llarg (més de quatre hores) i intens. En alguns moments, també, innecessàriament tens. Va ser, a més, un ple important: a la sala de plens, a la sala on els electes representem a totes i cadascuna de les persones que convivim a Sant Feliu, al cor de la democràcia local, vam iniciar el debat del Sant Feliu de les properes dècades, de la ciutat que crearem damunt les actuals vies del tren.

Vam parlar també del finançament del soterrament: l'alcalde va desqualificar la nostra proposta dient que el que volíem era impedir el soterrament. Després de tants i tants anys de lluitar-hi a fons, al costat de tothom, comptant amb tothom... ens hem de sentir això per part de l'alcalde...

A més d'aquests dos temes sobre el soterrament, les principals qüestions que vam tractar van ser:
- moció conjunta de tota l'oposició (10 vots d'ICV-EUiA, PP i ERC sobre els 21 totals) per reprovar la política comunicativa de l'equip de govern i demanar responsabilitats,
- suport per unanimitat a l'associació Amics de les Roses de Sant Feliu, amb motiu de la commemoració dels 125 anys del naixement del nostre roserista més universal, Pere Dot.
- ordenança del civisme, en què ens vam abstenir perquè no es pot elaborar sense la informació i la participació de tots els partits i totes les entitats,
- aprovació de la modificació de tarifes de la piscina de l’Escorxador, com a conseqüència de l’obertura els set dies de la setmana a partir de l’estiu que ve.
- acceptar les subvencions de la Generalitat per a la rehabilitació de les naus industrials de Can Bertrand, recuperades com a equipaments municipals.
- bases per a l’adjudicació d’ajuts per a l’escolarització d’infants de 0 a 3 anys en les escoles bressol municipals.

En el ple, vam plantejar també una sèrie de qüestions:
- sobre subvencions a Sant Feliu per a la memòria històrica,
- sobre èxit escolar en acabar l'ESO i segregació escolar en els processos d'inscripció a escoles i instituts,
- sobre transport interurbà, recordant una pregunta anterior sobre l'autobús directe a l'aeroport (L72) i demanant que alguna de les línies de Soler i Sauret que van a Barcelona tinguin parada davant del nou Hospital Comarcal.

El resum complet d'aquest ple (una mica llarg, 7 pàgines...) el podeu llegir aquí. I també, com sempre, i amb moltes altres coses, a la pàgina web d'Iniciativa de Sant Feliu.

Comentaris

Anònim ha dit…
Hola,

En aquesta pàgina de la darrera entrevista a l'alcalde...

http://www.santfeliu.cat/entrevista/sessio.jsp?page=4

... surt que l' única proposta que ha fet l'Ajuntament de Sant Feliu consisteix a fer una doble via central pel tranvia, al costat de carrils pels cotxes i convertir per tant l'espai a sobre de les vies soterrades de la RENFE en una nova barrera pel ciutadà.

És impresentable, s'ha de fer alguna cosa, les eleccions són a la volta de la cantonada i voldria saber si Iniciativa podrà parar tot aquest disbarat de reurbanització de la superficie.

Sant Feliu vol una rambla, volem una rambla i no això de que si volem creuar a l'altra banda del carrer haguem de travessar ara dos carrils pel cotxe, les dues vies centrals del tranvia i els altres dos carrils pel cotxe de l'altre sentit de la marxa. Això no pot ser. Els nostres avis i els nostres nens es mereixen la seguretat de tenir l'espai central per a ells i no per a vehicles. Per què s'està reduint el nombre de carrils a Laureà Miró? no era per fer les voreres més amples? no era per reduir cotxes i vehicles i desfer la barrera que suposava aquesta via?

Doncs no ho entenc, per un costat fem d'un sol carril de circulació per sentit Laureà Miró i per l'altre volen posar dos carrils per sentit sobre les vies soterrades de Renfe i posar a més de tot això que ja de per sí és inacceptable, posar també allà al mig les dues vies del tramvia en format central.

A mi com a ciutadà no em representa aquest Ajuntament i tampoc aquesta proposta. Tots els ciutadans que hem proposat al quadern aquest una rambla, ens tindran en compte? arribaran els quaderns i el seu contingut a algun lloc? l'oposició els podrà consultar per comprobar-ho? per què ni tan sols s'ha preguntat directament a la gent si voliem una rambla si fins i tot al Palau Falguera en 2007 es va proposar com a opció?

Volem respostes i no volem que s'urbanitzi res sense preguntar-nos als ciutadans. Si Iniciativa promet preguntar-nos i promet la rambla jo a les properes eleccions ho tinc i ho tindré molt clar.

Salutacions per a vosté (no entenc per què té el bloc si hi ha molts comentaris que no respon)
Hola!
Bé... alguns comentaris sense respondre, però no gaires...! A més, l'error de McAfee m'ha enganxat de ple i fa deu dies que tinc el meu ordinador fora de circulació. Sort que ma mare (sí, amb ordinador als seus 74 anys!) avui m'ha deixat el seu...
Miri, hi ha algun error en la seva informació. L'avantprojecte que està "en debat" no té dos carrils de circulació per sentit, sinó que en té només un, Hi ha un tercer carril que, segons els llocs, és per a aparcament o per zona de càrrega i descàrrega. En aquest tema, hi estem d'acord.
També estem d'acord en què passi el tramvia: així ho vam defensar als programes electorals de 2003 i 2007 i cal ser coherents amb les pròpies propostes. Ens sembla correcte que passi pels barris de Roses, Centre, Can Calders i la Salut i baixi per la carretera de la Sànson fins a la carretera en direcció a Molins de Rei. Ara bé, caldria que es pugués parlar de si ha de passar en doble via o amb via única: és un "error" que aquest tema sigui evitat per PSC i CiU.
La visió d'ICV-EUiA era totalment diferent: una sola via a la carretera Laureà Miró en un sentit de marxa, i una sola via damunt la via en l'altre sentit. Aquesta possibilitat també va ser bandejada per PSC i CiU, tant en el debat de reforma de la carretera Laureà Miró com en el debat del traçat del mateix tramvia.
Personalment, jo estic d'acord amb vostè que caldria plantejar, com a Barcelona, les dues possibilitats de secció que allà es debaten: voreres amples laterals, o una gran rambla central.
Com veu, hi hauria moltes qüestions a parlar (metro a l'estació, finançament de les obres, quins equipaments hi calen, com tenir més habitatge protegit, calen tres edificis de 14 plantes a Sant Feliu?...), però ni l'agenda del debat ni el calendari que han previst PSC i CiU permeten que en puguem parlar.
Què podrem aconseguir i què no? L'actitud del nostre equip de govern encara està per veure... Li asseguro que ICV-EUiA exigirem conèixer les respostes al qüestionari "La teva opinió compta!" i que siguin tingudes en compte abans de l'aprovació inicial del projecte.
Anònim ha dit…
Gràcies per respondre'm.