La mentida (=el negoci) de l'any ens tapa les malalties (=la injustícia) de dècades.



View more presentations from jordisjb.

Fa dies, la Cèlia, la meva dona, em va enviar aquest powerpoint sobre la grip A. Divendres, en Diego Fernando, nou veí colombià de Sant Feliu i amic del Facebook, m'ha convidat a afegir-me al grup "En contra de la gripe A, ¡de la mentira del año!". Divendres també, hi va haver una roda de premsa convocada pels representants de cinc col·lectius de metges denunciant l'alarma social (falsa i artificialment creada en els nostres països rics) entorn la grip A.

I llavors m'he recordat d'una conferència a què vaig anar ara farà un any, d'una petita entitat creada per veïns de Sant Feliu, que es planteja treballar, des de les seves capacitats, per a un mal molt més real i més greu, Un mal lligat a la pobresa, a la misèria, a la injustícia. Em refereixo a l'entitat Africa Stop Malaria! Els vaig conèixer en una conferència a la Unió Coral poc abans del Nadal passat. Amb aigua potable i unes mosquiteres que protegeixin sobretot els més petits, ajut real per a milers de famílies.

Prevenció avui contra la malària... mentre trobem una solució definitiva, viable i democràtica a la causa de fons de tots els problemes: del negoci sense escrupols d'algunes indústries i de la misèria indigna de tot un continent. És a dir, mentre trobem una alternativa imprescindible, sòlida i urgent davant el capitalisme, per construir un projecte polític igualitari i democràtic per a tot el món i per al segle XXI.

Comentaris